Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av statteman
Har hittat ett nummer nu och det är 9472908 tror jag är väldigt svårt att se.. Det är ingen som har en sådan hemma som man vill bli av med :)..??
Mvh
Användarvisningsbild
av Micce1980
Knalla bort till AD Bildelar, skulle tro att en generator av märket Bosch ligger på 1/4 av de där 4500 och de kan säkert svara på vilken du ska ha.
Användarvisningsbild
av MartinS
Som någon annan sa, kolla på eniro efter firmor som renoverar i närheten. De kan säkert byta montera i/ur den också utan några större problem.

/Martin
av statteman
Har nu fått tag på en renoverad generator för 1200:-
Vad är rimligt att en verkstad tar för att byta den? Hur lång
Tid tar det att byta den på en V40??
Mvh
Användarvisningsbild
av BlackXS
statteman skrev:Har nu fått tag på en renoverad generator för 1200:-
Vad är rimligt att en verkstad tar för att byta den? Hur lång
Tid tar det att byta den på en V40??
Mvh

Om inte jag hade haft strul på verkstan med min V40 så tog det 45 minuter för reparatören att hissa upp bilen, plocka av något skydd på högra sidan av bilhjulet och underifrån skruva loss generatorn som satt med 3-4 skruvar, därefter in med den nya generatorn och ihop med allt igen.

Hade strul då jag köpte en generator från biltema men hålen för infästningarna diffade med 5-7 mm därav kunde han inte montera in generatorn, det blev en lite dyrare affär för mig när han fick bolla in och ut med generatorn därefter drog jag till skroten som tog 800kr för en begagnad testad generator plus att han tog mig defekta i pant, men jag kom undan med 800kr för generator och 2200kr för verkstadsarbetet, skulle blivit mycket billigare om jag aldrig köpt biltema skiten från början och bett en verkstad montera in den, skulle gått direkt till skroten och bytt ut den... men man lär sig :D
av statteman
Okej där ser man, var på lokala byaverkstaden idag och han sa att han var tvungen att ta det uppifrån och demontera både det ena och andra, han ville ha 1200 för att byta den, men man kan alltså byta den underifrån...
Användarvisningsbild
av vetten
Men man kan ju köpa utbytesgeneratorer hos närmaste Volvohandlare.
Användarvisningsbild
av Micce1980
kolla med http://www.bego.se köpte en renoverad startmotor av dem.
Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]