Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Det är tur det finns olika alternativ, för jag är inte speciellt förtjust i den visade kombinationen av lack- och klädselkonfiguration. Ta nu detta på rätt sätt - jag skriver inte att du har köpt en ful bil, jag skriver bara att jag hittade en annan färgsättning som jag gillade bättre på min XC70. Smak är ju olika.
Användarvisningsbild
av LordVader
apersson850 skrev:Det är tur det finns olika alternativ, för jag är inte speciellt förtjust i den visade kombinationen av lack- och klädselkonfiguration. Ta nu detta på rätt sätt - jag skriver inte att du har köpt en ful bil, jag skriver bara att jag hittade en annan färgsättning som jag gillade bättre på min XC70. Smak är ju olika.
Det är lugnt :)

Var själv tveksam till ljus inredning och vit bil, tyckte inte att jag hittade "rätt" färg så det blev vit till slut iaf. Lite kontrast mot min föregående VW som var svart...

Vad tog du för färg på din?
Senast redigerad av 1 LordVader, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av LordVader
Mccartney skrev:
LordVader skrev:Mccartney; det måste skilja en del i utrustning mellan våra bilar?
Ja det gör det jag har jo en D5 med polestar kostade lite mera.
Det skiljer en hel del mellan D3 och D5 på toppeffekten märkte jag vid provkörning. De är väldigt lika på lägre varvtal, men vid fullgas acc och omkörning är D5 överlägsen! Inte undra på att länsman kör D5 :P

Kommer nog i framtiden bli en Polestar här med, men ingen brådska alls.
Användarvisningsbild
av LordVader
apersson850 skrev:
LordVader skrev:Vad tog du för färg på din?
Finns några bilder här
Just det, det är ju du med "raketrampen"! :mrgreen:

Snygg interiör, gillar det ljusa som ger kontrast i dörrarna.

Har du Dynamic sportstolar?
Användarvisningsbild
av LordVader
Perra83 skrev:Till vanliga V70II utan XC så har Autotech Motor steg 1 trim 185hk 490Nm. Polestar ger 225hk 460Nm.
tack för tipset, företaget verkar ju seriöst när jag läst lite.

Men frågan är om man vågar chippa med något annat än Polestar? Under nybilsgarantin är det bara Polestar som gäller, men jag menar efteråt..?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]