Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Nian skrev:Riktigt snygg bil du skaffat dig. Brukar man kunna få ner priset några procent när man köper ny bil eller är det få förunat att lyckas med förhandlingen?

Har bara en Volvo handlare i närheten så jag vet inte hur långt man kan komma med offerter från andra handlare flera mil bort.

Ursäkta OT.
Jämfört med Bydd din bil på Volvocars.se så bör du utan större problem få runt 6-8%, har du tur får du mer, men det beror ju också lite på vilka kampanjer som finns just då i själva beräkningstillfället..
Användarvisningsbild
av LordVader
Mccartney skrev:
LordVader skrev:
Mccartney skrev:Vad för utrustning har du valt vader? Motor?

Kanon snygg bil, gratulera.
Mccartney skrev:Vad för utrustning har du valt vader? Motor?

Kanon snygg bil, gratulera.
Tackar, tackar!

Som sagt en XC70 II D3 AWD Summum ice vit
Driver Support paket (bara testat lite än, verkar mer komplext än jag trodde, men till det bättre)
Herrgårdsvagnspaket 2 (kanon med laminerade rutor och den suveräna bakluckan)
Teknikpaket High Performance (keyless drive - guds gåva till bilisten med småbarn?)
Valnötsinlägg
Valnötsratt

Volvo on call
Fast drag
Tröskeldekor (ska montera detta själv pga verkstadens ockerpris)
Stänkskydd (funktion går före form!)
Sen blev det Continental Ice Contact på originalfälgar (just nu Nordfrost 5)

Efter hårda förhandlingar (man är ju alltid förloraren i alla fall) blev rabatten totalt 14,3% exakt, om jag inkluderar Volvos kampanj på Geartroniclådan.
Jag beställde faktiskt mina tröskeldekorer påsatta på bilen när jag hämtade den av ÅF, får säga att dem gör stor skillnad bilen blir helt klart snyggare så där har du gjort en bra val vader.

Hur känns motorn? Fungerar den bra ihop med växellådan?Hur känns den på motorväg och landsväg?

Måste säga att den är skit snygg inuti :) LYX!!
Motorn och geartronicen borde ingå äktenskap! De passar perfekt till varandra med det höga vridet på 420nm.

Än så länge känns motorn rå, men den mjuknar väl efter några hundra mil.

Det är en ren njutning att åka i den, jämfört med passat -06 så flyter xc70 :n fram! Sen gör den ljusa inredningen och träet att man inte vill kliva ur när man kommit fram.

Blev sittande i garaget tittande på the eagles konsert DVD. Surrealistisk känsla i nya minibion :-)
Användarvisningsbild
av LordVader
Nian skrev:Riktigt snygg bil du skaffat dig. Brukar man kunna få ner priset några procent när man köper ny bil eller är det få förunat att lyckas med förhandlingen?

Har bara en Volvo handlare i närheten så jag vet inte hur långt man kan komma med offerter från andra handlare flera mil bort.

Ursäkta OT.
Det började med 8% och slutade som sagt med drygt 14,men då har jag räknat med Volvos kampanj på Geartroniclådan och första servicen samt full tank. Kanske har jag glömt något mer, ska kolla senare.

VariousBoy har rätt i tidigare inlägg, men det borde gå att få mer naturligtvis beroende på bil och pris.

Helt klart går det att få runt 10-11%, man måste ställa ÅF mot varandra. Vissa som Rejmes, har från start högre listpriser. Jag ringde runt och mejlade, kan lugnt åka 15 mil enkel för bästa pris. För skiljer mycket det gör det!
Senast redigerad av 1 LordVader, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av LordVader
kamilenski skrev:
Mccartney skrev:
LordVader skrev: Tackar, tackar!

Som sagt en XC70 II D3 AWD Summum ice vit
Driver Support paket (bara testat lite än, verkar mer komplext än jag trodde, men till det bättre)
Herrgårdsvagnspaket 2 (kanon med laminerade rutor och den suveräna bakluckan)
Teknikpaket High Performance (keyless drive - guds gåva till bilisten med småbarn?)
Valnötsinlägg
Valnötsratt
Volvo on call
Fast drag
Tröskeldekor (ska montera detta själv pga verkstadens ockerpris)
Stänkskydd (funktion går före form!)
Sen blev det Continental Ice Contact på originalfälgar (just nu Nordfrost 5)

Efter hårda förhandlingar (man är ju alltid förloraren i alla fall) blev rabatten totalt 14,3% exakt, om jag inkluderar Volvos kampanj på Geartroniclådan.
Vad blev priset totalt?
Det vill du inte veta! :-DD
Ligger i badet nu, men kan ge siffror senare om det önskas. :-$
av Nian
LordVader skrev:

Ursäkta OT.
Det började med 8% och slutade som sagt med drygt 14,men då har jag räknat med Volvos kampanj på Geartroniclådan och första servicen samt full tank. Kanske har jag glömt något mer, ska kolla senare.

VariousBoy har rätt i tidigare inlägg, men det borde gå att få mer naturligtvis beroende på bil och pris.

Helt klart går det att få runt 10-11%, man måste ställa ÅF mot varandra. Vissa som Rejmes, har från start högre listpriser. Jag ringde runt och mejlade, kan lugnt åka 15 mil enkel för bästa pris. För skiljer mycket det gör det!
Låter rimligt.
Om man köper bilen från en ÅF i en annan stad kan man ändå sköta service å annat på Volvo i hemstaden?
Nian skrev:
LordVader skrev:

Ursäkta OT.

Låter rimligt.
Om man köper bilen från en ÅF i en annan stad kan man ändå sköta service å annat på Volvo i hemstaden?
Javisst, hade jag handlat av en trevlig värmlänning hade kanske Rejmes som är närmare få ta servicen. Det är väl där mycket av pengarna ligger; eftermarknaden. 8)
Användarvisningsbild
av LordVader
Mccartney skrev:Priset är alltid intressant :)
:mrgreen:

Försäljningspris 488.764 kr
Kundpris 417.839 kr (här gör vi inte som på ICA och avrundar till nåt jämt och bra :wink: )
=14,5% rabatt

MEN rabatten inkluderar som sagt en full tank á cirka 1000 kr, första fria servicen á 3000 kr.
Volvo hade dessutom kampanj på Geartronicen samt på VolvoOnCall. Köpta man VOC så ingick vinterdäck på originalfälg (12.660 kr men betalt 6.930 för VOC). Geartronicen tror jag var halva priset eller liknande på, ser inte ordinariepriset på offerten.

Enligt ÅF så är det så när Volvo kör kampanjer att det tar av försäljningsmarginalerna så det är svårare att ge rabatt på andra delar av bilen. Kampanj = sämre marginaler för ÅF.

Rejmes ville tom ha 860 kr för att köra bilen tvärs över vägen till Bilprovningen för att registrera draget. Aldrig i livet! Då hade det blivit värmland och bilköp där. Allt går att förhandla om :lol:
av Mccartney
LordVader skrev:
Mccartney skrev:Priset är alltid intressant :)
:mrgreen:

Försäljningspris 488.764 kr
Kundpris 417.839 kr (här gör vi inte som på ICA och avrundar till nåt jämt och bra :wink: )
=14,5% rabatt

MEN rabatten inkluderar som sagt en full tank á cirka 1000 kr, första fria servicen á 3000 kr.
Volvo hade dessutom kampanj på Geartronicen samt på VolvoOnCall. Köpta man VOC så ingick vinterdäck på originalfälg (12.660 kr men betalt 6.930 för VOC). Geartronicen tror jag var halva priset eller liknande på, ser inte ordinariepriset på offerten.

Enligt ÅF så är det så när Volvo kör kampanjer att det tar av försäljningsmarginalerna så det är svårare att ge rabatt på andra delar av bilen. Kampanj = sämre marginaler för ÅF.

Rejmes ville tom ha 860 kr för att köra bilen tvärs över vägen till Bilprovningen för att registrera draget. Aldrig i livet! Då hade det blivit värmland och bilköp där. Allt går att förhandla om :lol:
Låter som ett bra pris jag gav 479 för min.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91