Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av marahute
Trubbel:
När jag skulle låsa upp bilen så gick jag bet då det verkade som att batterierna till fjärrkontrollen är slut.
Jag har köpt nya batterier, men kontrollen blinkar inte till när man trycker. Vad gör jag? Måste jag öppna bilen med nyckeln (så att larmet går) och programmera kontrollen?
Vill gärna att larmet ej går av :)

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av erikn
Tyvärr vet jag bara hur man programmerar fjärren när den är avlarmad. Lär vara krångligt att få till när den är larmad. Därför har jag två kontroller, för min ena har tappat inställning en gång och då fick jag öppna med den andra, och sedan programmera in båda igen.
av marahute
Ok. När kontrollen inte är inställd, blinkar den ändå?
Sitter och klurar lite på om jag ska öppna med nyckeln, och samtidigt som larmet står och tjuter programmera in kontrollen och sen larma av. Om det nu skulle kunna fungera? Vet dock inte om det är det som är problemet (dvs att den är icke-programmerad) eller någonting annat..
Behöver tills vidare bara larma av bilen så jag kommer in åtminstone
av rd350
Har du bara en fjärrkontroll får du ta ut styrenheten till larmet och ta med den till din volvoverkstad så "avaktiverar" och kodar dom nya fjärrkontrollerna till dig (koda kan du göra själv) "blippar" det inte till i fjärrkontrollen är den kass, de nya du köper nu är av bättre kvalite än de som leverarades med larmet.
av triumph00
Om minnet nu inte sviker alldeles :D så har jag för mig att i instruktionsboken står det något i stil med att --
"Öppna" dörrlåset med nyckel och öppna dörren.
Larmet går igång. Sätt dig då i bilen och sätt i nyckeln i tändningslåset, men vrid inte nyckeln
När larmet tystnar, så vrid till tändningsläget inom 5 sekunder
Bilen kan nu startas

Men som sagt - kolla i din instruktionsbok, det står där

Och så köper man nya kontroller och programmerar dessa
av marahute
Eftersom jag hursomhelst behövde in i bilen så öppnade jag med dörrnyckeln och lät larmet gå och så ryckte jag hängsäkringarna till larmet. Återstår att se om jag kommer fixa larmet igen :)
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]