Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maurtin
Har en V70 2.5T -99 som har börjat härja lite..
Den kan vara väldigt svårstartad ibland varm som kall, kan även hoppa igång direkt!
Har märkt att den är mer svårstartad när det är mycket bensin i tanken.
Tänkte om det kan ha något med pumpen i tanken att göra?

Skulle vara tacksam för lite hjälp börjar bli jobbigt..

Mvh Martin
av Maurtin
RaptorX skrev:Surrar pumpen? kollat relät?
Yes det låter om pumpen "oftast" ibland kan den vara tyst när man vrider på. Men den kan låta och ändå inte starta.
Relät har jag kollat, rengjort anläggningsytan. ingen skillnad..
av Bjornn
Går den normalt annars?
Dåliga tändstift? Dessa motorer är känsliga för dåliga tändstift, och de bör bytas ut om man råkat sura motorn.
av Maurtin
Bjornn skrev:Går den normalt annars?
Dåliga tändstift? Dessa motorer är känsliga för dåliga tändstift, och de bör bytas ut om man råkat sura motorn.
Den går helt normalt. Har faktiskt tänkt byta tändstift inom dom närmaste dagarna. Värt ett försök!
Användarvisningsbild
av Nexus
Du har stift som ska palla 6000 mila intervall i bilen. De byter man ju inte för skoj skull direkt.......
av anTLo
Jag är ingen kung på bilar, men har en likadan bil som du och tyckt att den var trögstartad nu när det blev vinter. Tänkte att det var kylan, men när jag häromdagen skulle byta belägg och hissade upp bilen på pallbockar så började det helt plötsligt droppa bensin från bränslefiltret. Till min förvåning så såg jag att den var HELT rostig och tog o bytte den. Nu har det varit ännu lite kallare här men bilen kickar igång på en gång utan tugg eller tjafs. Kolla filtret för skojs skull. Köpte mitt på Biltema, 219:- Tog mig som är amatör ca 30 min att byta. Lite segt att få loss den gamla då den rostat ihop med bygelhållaren.
av Maurtin
anTLo skrev:Jag är ingen kung på bilar, men har en likadan bil som du och tyckt att den var trögstartad nu när det blev vinter. Tänkte att det var kylan, men när jag häromdagen skulle byta belägg och hissade upp bilen på pallbockar så började det helt plötsligt droppa bensin från bränslefiltret. Till min förvåning så såg jag att den var HELT rostig och tog o bytte den. Nu har det varit ännu lite kallare här men bilen kickar igång på en gång utan tugg eller tjafs. Kolla filtret för skojs skull. Köpte mitt på Biltema, 219:- Tog mig som är amatör ca 30 min att byta. Lite segt att få loss den gamla då den rostat ihop med bygelhållaren.
Filtret är nytt och det vart ingen skillnad!
Kan tillägga att jag har under 30L bensin så startar den? Jag förstår ingenting
av Maurtin
anTLo skrev:Märkligt! Har du tur kanske pettson svarar. Rena rama guden på det här forumet. :)
Hehe, hoppas på att någon kan hjälpa mig iaf! :)
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]