Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomasL
Old KnotVillage skrev:Jag var medveten om att Volvo inte hade detta....
Volvo har det på senare modeller. Tror det kom 06 eller 07.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Jag har en 00:a och den har denna follow me home funktion, är bilen avstängd och jag drar blinkerspaken mot mej tänds halvljuset direkt och lyser i 30 sek.
av llesrof
Jag har xenon på min nollsexa. Vad gäller det för bil förresten? Eller har jag missat det?
av TomasL
Old KnotVillage skrev:Ok, kanske inte funkar om man har xenon. Jag har en V70 MY11 och där finns den funktionen. Den har halogen.
Jag har xenon på min -07 och har den funktionen men det är ju en S60 så det kanske är skillnad på XC90.
av KnotVillage
Hm, det verkar bli svårt att fixa follow med home. Funderar på att koppla bort knappen sen ta bort metallkåpan i reflektorn. Montera xenon och koppla dom på helljuset. Som sagt, dom gör ingen nytta nu.
av TomasL
Jag måste bara fråga dig om du verkligen ljurt rätt när du provat om du har denna funktion eller inte.
Jag frågar dig för jag läste i instruktionsboken för din bil nu och där står följande:
Bild
Har du gjort enl. ovan och det inte fungerar så måste jag fråga om bilen är importerad?

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]