Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Jag vet att man kan tända med den gula knappen men då är det bara markbelysning och pos.ljus. Har prövat det där med helljuset men det funkar ej.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Har prövat det där med helljuset men det funkar ej
Helljuset????? Dra åt dej blinkersspaken när bilen är avstängd så tänder sej halvljuset = follow me home. :-)-) hur svårt kan de va?
av llesrof
Kaxe skrev:
Har prövat det där med helljuset men det funkar ej
Helljuset????? Dra åt dej blinkersspaken när bilen är avstängd så tänder sej halvljuset = follow me home. :-)-) hur svårt kan de va?
Han skrev ju precis att han provat det :D
Användarvisningsbild
av Kaxe
Han skrev ju precis att han provat det
Läs igen , han skrev att det där med HELLJUSET har han provat!!! det är inte heljuset som tänds , jag skrev HALVLJUSET tänds när du drar till dej spaken.
läs rätt innan du kommer med kommentarer göbbe. min kommentar gällde alltså att han skrev HELLJUSET.
av KnotVillage
detta var visst en svår nöt att knäcka. Det finns ju så mycket till bilvärlden att någon kunde väl gjort ett relä med inställningsbar timer. Det finns ju det motorn till bilar utan startspärr, den håller motorn igång i 30 sek.
av llesrof
Kaxe skrev:
Han skrev ju precis att han provat det
Läs igen , han skrev att det där med HELLJUSET har han provat!!! det är inte heljuset som tänds , jag skrev HALVLJUSET tänds när du drar till dej spaken.
läs rätt innan du kommer med kommentarer göbbe. min kommentar gällde alltså att han skrev HELLJUSET.
Nu skall du inte bli otrevlig. Min tolkning var att han hade provat det där med helljusspaken, alltså den spak jag nämnt tidigare och som du benämer som blinkersspaken, och att man drar till i den när man stängt av motorn och vill tända belysningen en stund. Då tänds främre dimljus på min bil samt strålkastarns och om det sedan är hel- eller halvljuset som tänds är i det här sammanhanget irrelevant då han frågar om främre dimljus. För mig stod det utom allt tvivel stt trådskaparen provat denna funktion utan önskat resultst. Förstår även du nu, kaxe?
Användarvisningsbild
av Knight8806
Jag har bilen inställd på att lysa upp i 30 sek när man drar i blinkersspaken (som Kaxe beskriver), men jag vill att det ska fungera som i exempelvis Audi, där dimljusen går igång så fort man stänger av motorn. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt??? Det verkar som att bara tyska biltillverkare kan denna "teknologi". Bör ju inte vara så svårt! Nya V70 kunde ha fått 538 nyheter istället för 537! :evil:

För övrigt, Kaxe vill du vara vänlig och byta din avatarbild? Den är ganska stötande.
Användarvisningsbild
av greeeken
finns ju ingen programvara för detta.
Så antagligen så tyckte volvo det var onödigt då.
Du får helt enkelt trixa o fixa själv med kablar.

Annars tycker jag att bilden är klockren som han har :D
av KnotVillage
Ok, men för att vara riktigt tydlig. Har stängt av bilen, fört blinkersspaken/helljuset mot mig och sedan gått ur och låst. Ingen händer. Jag var medveten om att Volvo inte hade detta men att det skulle finnas en massiv produktion på follow me home relän.
Användarvisningsbild
av Kaxe
För övrigt, Kaxe vill du vara vänlig och byta din avatarbild?
Allri.... :mrgreen:

För att sammanfatta vilka saker som nämn[…]

Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]