Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en 850 -94 med motor B 5252s där säkringen till Luftpumpsreläet går hela tiden. Relät är helt nytt, byter jag säkringen kan det går 1-2 veckor innan den går igen.
Finns det något sätt att lura eller koppla ur luftpumpsrelät och luftpumpen??
Senast redigerad av 1 Volvo_740_GLT, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av taxi
Det går på din bil tror jag, sök här eller på googla, det finns mycket skrivet!
Är någon som har en guide hur man kopplar så att motorstyrningslampan slutar att lysa? Det ska gå att lura den på något vis, troligen är luftpumpen fylld med vatten så att imellanåt går säkringen till luftpumpen och då börjar lampan att lysa.
Vill veta vilka kablar som jag ska koppla via ett extraljusrelä och vilka stift dom ska kopplas på
Hittar inte på sidan hur man ska gör, vilken kabel Som ska till extraljusreläet och vilket stift det sKa sitta på.
Användarvisningsbild
av js1
Har du hitta reläet?
Det går in tre kablar reläet. En inkommande batteriplus och en utgående plusmatning till luftpumpen. Den inkommande har konstant 12V, den utgående matar 12V till pumpen när reläet drar. Den tredje lite klenare kabeln är styrkabeln till reläspolen. Du ska koppla in ditt fuskrelä mellan inkommande 12V och den klenare styrkabeln. Det framgår ju hur tydligt som helst på sidan två. Mitt på sidan finns ett inlägg med en bild av reläet. Inlägget under svarar "Sparkz" mellan 1 och 30.
Svaret mer serverat på silverfat än så kan man ju inte få :wink:
Tackar för dig för all förklaring... en sista fråga bara vila stift på extraljusreläet ska jag koppla kablar på?
Användarvisningsbild
av js1
Du ska koppla in reläets spole, anslutningarna 85 o 86.

Jag har haft en tanke på just kolen och t&au[…]

Råd vid punktering

Verkstäderna är skyldiga att ta av d&a[…]

Fick underkänt på fästet för […]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]