Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag körde min bil innan julen och körde på lite "tuffare" tills bilen bara blev helt orkeslös.

Har nu lämnat in bilen på felsökning och fick beskedet att laddluftsslangen blåst sönder och att den bara går på 4 cylindrar, 5 an är kompressionslös.
Bilen rök väldigt mycket vitt också i mellan åt.

När jag skulle hämta bilen så gick den betydligt sämre än när jag körde dit den, när jag körde dit så gick den ju dåligt (inte på alla cylindrar) men tog mig ändå dit utan problem, den var bara lite orkeslös. Men när jag skulle åka hem som sagt så ryckte den och hoppa och gick fruktansvärt dåligt.
Hur kan detta komma sig efter en felsökning?

Lämnade in bilen för några månader sen och fick bytt kablarna till insprutarna för att dom var kassa.
Har även bytt glödstiften efter det som hände, men skall inte ha något med saken att göra.

Motorn är bytt TIDIGARE på bilen, "nya" motorn har gått nu ca 22-25.000 mil.

Någon som har erfarenhet av detta eller några idér?
Brandt ville ha 18.500 :- för att lyfta toppen och kolla.
Nu har jag varit och bogserat hem bilen, kom dit i morse och starta den, startade fint och gick "fint" gick ojämt men inte så farligt som igår efter verkstadsbesöket.
Bogserades hem med motorn igång, en färd på ca 10 minuter.
Skulle köra in i garaget för egen maskin och då börja den att krångla igen, började "bubbla" och bara la av, starta igen och försökte på nytt, samma sak igen. efter ett ex antal försök fick vi putta in bilen.

Åkte iväg för att hämta den andra bilen och var borta ca 20-30 min. Gick ner och starta igen och samma sak igen, bara dog. efter 3 försöket gick den igång och var igång ända till jag tryckte på gasen, tyckte även till gasen på utsidan innan jag skulle köra in för egen maskin och då varva den upp men blev slö och nästan dog då med efter några lätta gas tryck.
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte bi[…]

Du skriver inte årsmodell. Tidigare 940 har […]

Elproblem i baklucka

Öppnar luckan när jordningen försvu[…]

(Efter)-montera original subwoofer

Att bara skärma av någonting med pl&ari[…]