thorell skrev:MartinS skrev:De passar, men de kan ju bli lite olika höga beroende på vad de kommer ifrån.
Jag har V40-98 fjädrar på min S40-03. Jag fick dock kapa av ett varv då de blev alldeles för höga annars.
/Martin
Offtopic: det där vore kanske något för mig... Min V40 var väldigt hängig i rumpan när jag köpte den. Bytte fjädrar till Mekonomens förstärkta, men itne tycker jag att bilen blev speciellt mycket högre för det? Hur stor roll spelar stötdämparna i det här sammanhanget? Jag ska byta runt om nu till våren tänkte jag. Eventuellt blir det nivomatdämpare. Det beror på om jag och han som har en uppsättning oanvända sådana kan komma överens om priset...
Stötdämparna spelar ingen roll får bilen höjd (så länge det inte är nivomat vi pratar om).
Jag hade nivomat på min V40 jag hade för 10 år sedan, det var på riktigt helt fantastiskt, jag rekomenderar det absolut! Jag minns vi åkte till Danmark och köpte dricka inför vårat bröllop, hela bagaget var fullt med flaskor upp till taket men det syntes inte i färjekön då bilen stod helt spikrak.
/Martin