Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Är det inte diversity, alltså att både antennen i rutan och i kofångaren används för bästa mottagning?

/Martin
Användarvisningsbild
av Linden
Så var det då äntligen dags!...

Ska lämna in bilen på söndag kväll o undersöka vilken "toning" filmen skulle ha fanns 3 olika nyanser, ljus mellan eller mörk (?) http://www.trimline.se/ ska utföra arbetet under måndagen.. Tittade på en grannes bil på jobbet.. O det såg verkligen bra ut! (bokstavligentalat eftersom jag provsatt och tittade ut kände inte att jag stördes när jag kikade över höger axel ut genom de tonade passagerarrutorna vid filbyten osv)..

Så blir det för mörkt om man har en svart bil med mörkaste nyanserna eller bör man ta mellan? (kommer tona de 5 bakersta rytorna på min svarta V70)..

vill ju att bilen förblir elegant så gärna lite tips ;)..
(Ljusbeige läderklädsel)
av Noodles
'Becksvart' blir nog väl mörkt, skulle jag gissa.

Har visserligen en silverfärgad bil, men valde mellan, med ljusbeige skinnklädsel.

Nedan ser du en bild på mellanfilmen på min bil.

Bild

I normalt dagsljus/sol ser man igenom bakrutorna på 5-10m avstånd, du kan se högerdörrens övre kant genom bakdörrens ruta om du kollar noga på bilden.
av Jesper
Jag har egentligen inget entydigt råd, men du kan få mina erfarenheter..

Jag har mörgrå inredning V70N-00 (solfilmad 2003) med den näst mörkaste filmen(kommer tyvärr inte ihåg märke) och tycker egentligen att den är snäppet för ljus(om man som jag vill att det inte skall synas in för mycket.)

Innan denna bil hade jag en V70-99 mörkgrå inredning (solfilmad 2000, näst mörkaste) Den solfilmen var "snäppet" mörkare och var(är) väldigt lagom. Man blir inte störd av att det är för mörkt nattetid och inte heller störd av att man ser in för lätt dagtid.

Att näst mörkaste toningen gav denna effekt(skillnad upplevd på bilarna) beror tydligen på att solfilmstillverkaren hade gjort den näst mörkaste filmen lite ljusare än tidigare. På en ljus klädsel skulle inte jag välja den näst mörkaste med den solfilmen jag har idag, men det är helt och hållet min helt egna uppfattning.

Nämnas bör väl att solfilmaren var väldigt tydlig om att den skulle bli ljusare än -99:an, så jag ångrar mig inte, men föredrar den mörkare (näst mörkaste)filmen. Han kommer att ha fortsatt förtoende att solfilma mina kommande bilar...

Tror att han fortfarande solfilmar åt bla Eneqvist(numera Bilia), Nacka.
Och Tyvärr har jag inte toningsgraden på filmen...
Med ljus kädsel så bör den vara rätt mörk för att ge "insynsskydd" men ur snygghets perspektiv så blir det snyggt oavsett!

Mvh
Användarvisningsbild
av Linden
Ska se hur de olika filmerna kan se ut på min bil =).. Lutar åt något som inte är för ljust.. Så ska den in på lackförsegling mm på måndagen så jag får väl posta en före o en efter bild här ;) Så kanske jag får fler tips innan jag kör iväg den söndag kväll =)

Försökte se vad det var för fälgar men hittade inte dessa på volvos sida har de ett namn?

Bild

Före:

Bild

Mv Andreas som är spänd på resultatet på tisdag =)
Senast redigerad av 1 Linden, redigerad totalt 0 gånger.
av chali
Tja
jag har inte orkat läsa alt i tråden utan bara det du skev
jag har tornat med biltemas toning och det har ej hänt något med mottagningen=)

kan vara kul att nämna: det var första gången jag försökte göra en torning och det säger jag fy vad smidigt det var=) jag hadde först tänkt lämna in den men så blev jag sugen på att testa för att jag aldrig gjort det innan. i med att jag inte testat någon annan film en biltemas så vet jag inte hur mycket smidigare det är med en dyrarefilm men för min del var det mycket enkelt med den billiga från biltema (inte en blåsa eller repa=)

så vaför inte testa att göra det själv?

mvh/chali
av Hardhitter 21
Amalthea heter fälgarna, se länk för teknisk data:
http://acctest.semcon.se/sv-SE/P2X/styl ... efault.htm

Snygg bil, jag har en likadan, fast sänkt 40mm OCH med tonade rutor. Tyvärr vet jag inte vilken styrka toning har, men den är rejält mörk. Den funkar kanon med ljus inredning, det är ingen insyn alls och mina småbarn gillar det stenhårt på somrarna! :D
Användarvisningsbild
av Linden
Aha Så det är Amalthea de heter tackar! :)..

Jag har nu fått tillbaka min "nya" bil.. Den var fräsch innan men nu känns den verkligen tipp topp och är nöjd med den mörkaste nyansen av solfilm på de 3 bakersta rutorna & näst mörkaste på rutorna vid baksätet.

Ditec behandlingen gjorde ju inte det hela sämre heller ;)
Tack för alla tips! =)

Efter:
Bild

Bild

Okej :-D var kan jag beställa nya fäs[…]

Detta har börjat hända min v70 -12.. byt[…]

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]