Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Back1
Har en Volvo S60 01 2,4 (170Hk)(Automat) som jag fått följande problem med:
När jag precis börjat köra bilen och börjar accelerera på första rakan så går min STC in så fort den växlar till 2an? Och den slutar verkligen inte blinka förens jag släpper gasen helt. Om jag då gasar pytte lite så går den in direkt igen....

Om jag då stänger av STC så går det jätte bra att köra bilen. Och kör jag den ett tag så jag får upp tempen så kan jag slå på STC igen och då verkar den normal :S
Någon som vet vad felet kan vara?

Fick byta Spänningsregulatorn för någon månad sen med för batteriet överladda och allt såg ut som en julgransbelysning...
Kan det ha påverkat något?
Användarvisningsbild
av hollan
spruckna abs kransar fram kontrollera dessa är dom hela läs ut felkoder
då kan det vara tryckgivarna som sitter under huvudbromscylindern
ev trasig styrenhet om ovanstående är helt och inga felkoder finns och detta är skrivit i prisordning och bör kontrolleras i dessa steg med abs kransarna får du kolla noga kan vara svårt ibland att se om dom är spruckna
av Back1
Okej tack för svar! Förstår dock inte vad kransarna har med antispinnen att göra? Ursäkta mina tröghet...
Användarvisningsbild
av hollan
de har dom i högsta grad antispinn bromsar det hjul som spinner och får hjulets hastighet från abs givarna

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]