Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henwes
hej alla! är ny på detta forum, men har förstått att det finns sopr kompetens och välvilja här :D
kan någon ge mig lite råd ang. ljusinställningen på min v 70 -99. fick en 2:a på höger framljusinställning. lämnade3 till en verksatd för inställning. Fick då veta att dom inte kunde ställa ljuset pga en ev. trasig insatsmotor. vad innebär detta? kostsamt eller? tack på förhand
/Henwes

|
Redigera |
Citera
av TomasL
Du ställer frågan i fel forumsdel. Denna del är för lite nyare Volvobilar.
Men om jag får gissa så har du nivåjustering på dina strålkastare.
Du har en "ratt" inne i bilen där du kan justera ner ljuset om man har mycket last/kör med tungt släp.
En av dessa motorer har gått sönder och fastnat i fel läge. Då går det inte att justera det med justerskruven.
Senast redigerad av 1 TomasL, redigerad totalt 0 gånger.
av henwes
aha, men..det räcker väl inte bara att byta själva "ställaren" va? eller sorry om jag verkar "puckad" var sitter motorn så att säga
av TomasL
Nä det är nog antagligen motorn i strålkastaren som är paj.
Senast redigerad av 2 TomasL, redigerad totalt 0 gång.
av TomasL
Har för mig att man kan byta bara motor. Har inte grejat så mycket med första gen. av v70.

Men du har nivåjustering inifrån bilen, ellehur?
Användarvisningsbild
av hollan
jag undrar bara vad det är för verkstad som inte klarar en sån simpel grej?
antingen har höjdjusteringsmotorn lagt av eller så har reflektorn hoppat ur sitt läge och båda grejjorna fixar en mekaniker simpelt
mitt råd är prova annan verkstad eller försök själv
av med skydds locket och in med näven och känn på typ halvljus lampan rör hela reflektorn sej har den hoppat ur och brukar gå att dra tillbaks i rätt läge
värsta senariet är av med dom 4 skruvarna till strålkastaren och knäpp av clipsen till glaset så kan du lättare trycka tillbaka reflektorn men detta brukar inte behövas

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]