Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter böjen (sett uppifrån) så försvinner kabeln ner i bakluckan, straxt under en decimeter ner på kabel sitter den otrevliga böjen. Det är slack på kabeln så det går att dra fram den så man får böjen utanför bakluckan.

Det lutar åt att jag plockar ner panelen för att mäta. Finns det något lämpligt ställe att mäta ifrån? Ena punkten blir ju i låskistan men andra punkten?
av TomasL
Ska du mäta fram ett avbrott på kabeln så måste du ju mäta i båda endar på kabeln så att säga.
Alltså mäta där kabeln är ansluten "i luckan" och i andra endan av kabeln.
av TomasL
Kablarna borde ända upp i REM'n (Rear electronic module) som sitter nere till vänster i bagaget.
Du får plocka bort "klädseln" vänser bak så hittar du den.
av TomasL
Antar att det är i REM som du har bytt säkring F28, eller?
Har ett pdf dokument med elschema som jag ska ladda upp någonstans så kan du titta i det. Det är ganska stort.
Användarvisningsbild
av Vojje
limpan_ore skrev:Det hade gått en säkring bak så jag bytte den och då började bakdörrarna fungera men bakluckan låser fortfarande inte.
Måste tillstå att jag fortfarande inte fattar vilken säkring du bytte :( . Jag hittade bara en säkring till c-låset :???: .
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]