Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

S80-04 skrev:Ta bort railsen, fula och i vägen vid tvätt och på vintern när du sopar bilen ren från snö. Dessutom brusar dom.
Smaksak men kanske det kan vara nackdel när man säljer.

Att railsen skulle brusa håller jag inte med om. Hör ingen skillnad med o utan. Skulle förvåna om Volvo, BMW, Audi etc. fortfarande monterar rails som brusar... men visst, precis som soltak är det ju en källa till brus om något sitter lite snett eller så...
PH
Nian skrev:
S80-04 skrev:Ta bort railsen, fula och i vägen vid tvätt och på vintern när du sopar bilen ren från snö. Dessutom brusar dom.
Ivägen vid tvätt, kan det bli någon skada el så om man kör bilen i en automat tvätt?
Kan man köra automattvätt utan att få skada ???
HatarRost skrev:Det skilljer även ca 2800kr i soppa pengar som geartronicen drar mer om man kör ca 2000mil om året, eller mer är 4 flaskor Lagavolin! :wink:
De kan till viss del va sant men enligt specen på många modeller är numera automat snålare än manuell.
Det förvånar mig faktiskt att Volvo inte har infällda rails som t ex Audi. Det är snyggare och bör ge lägre luftmotstånd. I Tyskland har de dessutom oskicket att ta 6 000 kr extra för silverrails istället för svarta.... men nej, jag tror att de tål automattvätt rätt bra.
PH
perhall skrev:
Smaksak men kanske det kan vara nackdel när man säljer.

Att railsen skulle brusa håller jag inte med om. Hör ingen skillnad med o utan. Skulle förvåna om Volvo, BMW, Audi etc. fortfarande monterar rails som brusar... men visst, precis som soltak är det ju en källa till brus om något sitter lite snett eller så...
PH
Är det något folk sätter stort värde på då om den kan bli problem vid försäljning?
Normalläget är ju att bilen har rails. En R-design kanske man vill ha utan eftersom den är sportigare, men jag tror att det kan vara en nackdel att ha en bil utan rails när den säljs vidare. Det ser ju lite tomt ut om man är van vid att det finns. De första V70N hade inte rails som std och begagnade utan paketet med rails hade prisavdrag då - hur det är nu vet jag inte./PH
perhall skrev:Normalläget är ju att bilen har rails. En R-design kanske man vill ha utan eftersom den är sportigare, men jag tror att det kan vara en nackdel att ha en bil utan rails när den säljs vidare. Det ser ju lite tomt ut om man är van vid att det finns. De första V70N hade inte rails som std och begagnade utan paketet med rails hade prisavdrag då - hur det är nu vet jag inte./PH
Då förstår jag, tack för klargörandet.
perhall skrev:Om du inte har funderat på att ta bort dem - gör inte det! Om du verkligen inte gillar rails - beställ utan.
Så lyder mitt kvalificerade råd:)/PH
Tror jag beställer bilen med railsen på. :-)

Får fundera på resten av mina funderingar innan jag bestämmer mig.

Och de har noll erfarenhet inom litiumjonbatteri[…]

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]