Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, det är det jag skall fixa till nu bara :) Stod och höll på i nattmörkret och det var först när det var dagsljus som jag ser att de skall in/upp lite till. Hoppas kvaliteten är lika bra som på de jag hade i aluminium. De var också väldigt billiga. De i Alu såg fortfarande helt OK nu efter två år. Även skruvarna lossade lätt.
lassemal skrev:aj aj aj , den sved lite oldtimersmc, :lol:

racetwin2: ser ut som dina sticker ut lite mer än mina? annars blev det kanonbra
Min käre bror (som för övrigt heter Lasse) brukar sitta i utvisningsbåset på LHC:s hemmamatcher som statistikförare. Jag har retat honom en hel del genom åren faktiskt så mycket att jag unnar er ett Guld nu, känslan är obetalbar...

Hur som hellst Snyggt som fan blev det.
av jpu
Hej!

Köpte ett par ändrör av Lassemal men då jag gjorde en tankevurpa (samt trodde att det skulle passa ändå) till en enpipig T4 så tänkte jag höra mig för om någon är intresserad av att köpa loss dem till samma pris som jag köpte dem för.

Ha det!
Hej, är också extremt sugen att få mina slutrör synliga på min 2,5ft.

Jag har letat runt på internet och hittat den här sidan, någon som vet om något av dessa krökta ändrör skulle passa? Dem är ju dyrare än Biltema men om resultatet skulle bli bra så skulle jag lätt kunna lägga en tusing för 2x snygga ändrör :D

http://www.scstyling.com och sök sedan på ändrör.. Kommer upp en del krökta ändrör, men frågan är som sagt om någon av dem skulle passa? Jag vet inte vilken diameter/längd osv som är rätt.
Någon här på forumet beställde BSR:s rör och de var mycket lika dessa som vi har. Såg iaf ut att passa bra. Kan vara värt att kolla upp.
Användarvisningsbild
av RobbanS
Racetwin2 skrev:Någon här på forumet beställde BSR:s rör och de var mycket lika dessa som vi har. Såg iaf ut att passa bra. Kan vara värt att kolla upp.

Det var jag :-)-)
oldtimersmc skrev: [
Man kan ju fundera på hur volvo tänkte då man drar dubbla rör och sedan inte sätter på några snygga pipor.
Dubbla rör är fullständigt onödigt det enda funktion det har är att det ser fränt ut och den grejen missar man.
Kan tillägga att jag har haft en Oldsmobile med en 455 dvs 7.5 Liters slagvolym motsvarande 3 st volvomotorer ca 375 hkr och den var standardutrustad med ETT avgasrör på 2.5" och det räkte till utan problem så dubbla pipor har bara ett kosmetiskt värde.
Förvisso finns det en koppling mellan motorvolym och behövd storlek på avgasröret, men en parameter som är minst lika viktigt är varvtal, för det är ju trots allt varvtalet som avgör hur mycket avgaser som pumpas ut med en given volym per varv..
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]