Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Har 2 små problem med min 945 97a SE

Bilen har fjärrlås fast den låser inte upp eller låser på förarsiden.. Får låsa upp och låsa med nyckeln.. Vad kan de vara för fel?

Liknande problem är det även vä bak. Den löser inte dörren riktigt ibland (pluppen åker inte ner hela vägen eller va man skall säga) dock ibland låser den men...

Några tips var jag skall börja felsöka?

Ha d!

/David
Hej. Gällande bakdörren så är det nog så enkelt att ta loss dörrsidan och smörja upp mekaniken till centrallåset. Det ser inte likadant ut som i framdörrarna och går lite trögare med åren. I framdörren så har man satt dit en motor då det inte sitter en original. Den har nog tagit slut. eller så har armen mellan motorn och mekaniken lossnat. om jag inte minns fel så var det fördraget för att sätta dit en motor i dörren och sedan ta själva styrningen inne bakom handskfacket.
Kontrollera kabelhärvan mellan förardörren och A-stolpen, kablarna kan bli dåliga eller gå av där.

Mvh GK
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]