Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:Min uppfattning är att man måste trycka ganska hårt på fjärren, har svårt att tro att något kan ligga emot i fickan i 4 sekunder.../PH
Min bestämda uppfattning är att jag sett min bil stå med bakluckan öppen på parkeringen när nyckeln samsades med andra nycklar i byxfickan. Men visst, för bakluckan är det bara 2 sekunder.

Brorsan lyckades med att få ner rutorna på hans V50 när han hade nyckeln i fickan.

/Martin
Jag har också lyckats fira ned alla rutorna med fjärren då nyckeln låg i en datorväska med massa saker som låg emot. Dock hade jag turen att stå bredvid bilen när det hände så nu är jag mer försiktig.

Det borde vara lätt att för volvo att fixa att de hissar tillbaka sig efter några minuter om bilen inte låses upp (på samma sätt som bilen låser sig igen om man låst upp men inte öppnat någon dörr)
Racetwin2 skrev:Det borde vara lätt att för volvo att fixa att de hissar tillbaka sig efter några minuter om bilen inte låses upp (på samma sätt som bilen låser sig igen om man låst upp men inte öppnat någon dörr)
Jag tror inte dom vill det, av samma anledning som du inte kan stänga baklucka och soltak från fjärren. Ingen skall kunna komma i kläm....

/Martin
Den funktionen ärju asbra, det bästa som Volvo tagit med dig från Ford. Har hund och brukar ha rutorna nere för jämnan på sommaren när man är ute och tränar, och i bland kommer det som bekant regn i vårt land. Då är detta skit bra att bara kunna hålla in knappen och vips så är rutorna uppe samma sak när det slutat, ner med rutorna :D
Har aldrig råkat ut för att ofrivilligt hissat ner dom, varken med Volvon eller dom Fordar jag har haft.

Hade aldrig köpt nuvarande Volvo om inte denna funktion hade funnits, när man vant sig med att ha den.
Kommer funktionen från Ford? På min BMW 92:a stängdes alla rutor + takluckan när man tryckte på låsknappen, precis som Volvo började med 10-15 år senare... och öppnades om man tryckte på öppningsknappen.../PH
Hade inte Volvo denna funktionalitet tidigare, varvid den togs bort under en tid (just p.g.a. risken med vad som troligtvis hänt trådstartaren) tills den senare kommit tillbaka igen?
perhall skrev:Kommer funktionen från Ford?
Ford har iaf haft detta sedan 2003, det vet jag, men troligen tidigare än så.
perhall skrev:Kommer funktionen från Ford? På min BMW 92:a stängdes alla rutor + takluckan när man tryckte på låsknappen, precis som Volvo började med 10-15 år senare... och öppnades om man tryckte på öppningsknappen.../PH
Å andra sidan har Volvo inte haft något samarbete med BMW mig veterligen. Och Cox skrev ju "det bästa som Volvo tagit med dig från Ford" vilket är lite annat än att Ford skulle ha varit först med funktionen. ;)

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.