kaffe_koppen skrev:Till min Volvo 945 GL -92 så har jag volvos originallarm. Problemet är att man måste stå väldig nära med larmdosan för att låsa/låsa upp bilen. Ibland kan man stå brevis bilen, offtast måste man har dosan precis vid vindrutan. Har bytt batterier, men det blev ingen skillnad.
Vad ska man göra? Ska jag köpa nya larmdosor, är det i dosan problemet ligger?
/MVH Steffe
Hade samma problem som du och kan bara rekommendera LARMA INTE PÅ BILEN INNAN DU KÖPT NY LARMDOSA PÅ VOLVO!!!! Det gjorde inte jag så en dag kunde jag inte larma av bilen. GICK o köpte nya batterier men det hjälpte ju inte. GICK till Volvo o blev rekommenderad o köpa ny dosa (ca 500:-) och skulle programmera den efter larmet i bilen vilket jag inte kunde göra då det inte gick att larma av med den gamla fjärren. Fick tips om hur man kan gå förbi startspärren av Volvo så jag gjorde det, så nu gick det starta bilen.. Dock fortsatte larmet att gå så jag körde dit med larmande bil!! Fick ta ur själva larmenheten ur bilen och låta Volvo programmera om den tillsammans med den nya fjärren inne på deras verkstad (ca 400:-) Sedan var det bara att montera tillbaka och åka därifrån med fungerande larm.
Jag har en 945 Turbo -92 med orginallarm så det borde vara samma som du har..
Handlar förvisso inte om så mycket pengar, men om jag hade sluppit alla problem den dagen hade jag gladeligen betalat 500:- tidigare.