Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
ÅF ringde idag och jag ska hämta pärlan den 2 januari. Så jag hoppas dagarna gå fort nu och att det kommer snö den 2 Januari.... :)
av Mccartney
johanandreas skrev:
Mccartney skrev:Nej inte från min åf.
Jag ska hämta min på fredag.. :D
Har du hämtat din bil? Du får skriva hur det känns att hämta ut en helt ny bil och gärna någon bild också..... :)
av johanandreas
Mccartney skrev:
johanandreas skrev:
Mccartney skrev:Nej inte från min åf.
Jag ska hämta min på fredag.. :D
Har du hämtat din bil? Du får skriva hur det känns att hämta ut en helt ny bil och gärna någon bild också..... :)
Känslan att hämta en helt ny bil är alltid grymt nice. Jag har bara positiva vibbar än så länge. Blev mest förvånad över att den var mycket tystare än BMW:n. Återkommer igen när jag har hunnit köra den lite mer... :D
av Mccartney
Låter jo bra att D5an är tyst....trodde den lät som en traktor...Hur känns den att köra bra ös? Har aldrig provkört D5an.
av johanandreas
Mccartney skrev:Låter jo bra att D5an är tyst....trodde den lät som en traktor...Hur känns den att köra bra ös? Har aldrig provkört D5an.
Klart att den låter en del vid fullt pådrag men när man ligger i vanlig landsvägsfart så upplever jag den tystare. D5 går bra helt klart...
av ture67
Jag hade nog rekordkort leveranstid på min XC70 D3. Bilen beställdes den 9 sept och jag hämtade ut den från ÅF den 16 oktober. Då hade den ändå stått hos ÅF i en dryg vecka för montering och besiktning av dragkrok.
av Mccartney
När jag skulle beställa min xc70 så ville säljaren att jag skulle välja en med D3 motorn, nu i efterhand har jag förstått att det skulle gå betydligt fortare att få den, skulle beställt i mitten på okt och fått den i mitten på nov. Det troliga är att dem förbeställt D3 så det var därför det skulle gå så fort.

Nu valde jag en D5 istället och fick vänta en och halv månad extra :) vad gör man inte för att få några hästar extra. :)
av silas
Hur lång tid tog det från beställningen till att ni fick mailet så ni kunde följa bilen?
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]