Nu kommer lite bilder, och som vanligt så var branterna värre än det ser ut :)
Jag hittade tyvärr bara en riktigt kul backe, vissa av dom andra hade jag nog inte tänkt en extra gång ens med en vanlig bil, inte i detta väglag i alla fall. Men med snö osv. kan det nog bli roligare/värre.
På dessa tre bilderna testar jag lite vått gräs, ingen jättebacke, men jag hade nog en då inte kört ut med min gamla Saab 93 tror jag.
Jag körde ubersakta och så var den en brant sväng åt vänster innan man kom helt upp, billen bara tuggade sig upp helt odramatiskt.
Här på bilden nedan har jag hittat jord/grus/sand/sten-backe, inte heller speciellt brant tyvärr, men brantare än det ser ut, också helt odramatiskt. Kul dock :)
Hittade ytterligare några andra till, lååånga lååånga, väldigt branta skogsgrusstigar, men det var hur lugnt som helst, i alla fall utan snö osv.
Så det var inte så roligt.. Tog inte bilder där.
Denna backe var sköjigast, riktigt brant var det, trodde inte jag skulle kunna krypköra upp. Men det gick hur bra som helst.
Stannade även mitt i backen och tog lite bilder, och bilen bara tuggade sig upp sen när jag körde vidare.
Underlaget var lite sten i början, men jord/löv i brantaste delen, provad några gånger, ganska imponerad av hur enkelt bilen kröp upp.
Hade det inte vart för att backen låg mer eller mindre i ett bostadsområde, så hade jag testat mer, med båtkärror och grejer.
God fortsättning på er!