- lör 31 dec 2011, 02:14
Nyss hemkommen från USA. Körde där en massa bilar, bl a S80, Chevy DTS, Chevy nån liten SUV, Ford Edge m m. Blev klart förvånad över hur bra halogen-ljus alla bilarna hade (DTS:en hade xenon). Sen jag köpte en 528i-97 har jag inte varit utan xenon mer än vid något tillfälle och därför har jag inte funderat över om det går att överleva utan xenon (528:an fanns även med halogen och de strålkastarna var helt hopplöst dåliga, mina tyska kolleger kallar dem för "Teelichter"). Men har noterat att nästan hällften av alla nya Audi i mitt kvarter har halogen (bl a mer än hälften av alla A4:or).
Man kan ju fundera över om det är värt 15 000 som på vissa nya bilar... verkar som om halogen-ljus blivit 5 ggr bättre och xenon inte förbättrats alls på tio år... S80:ns halogen är t ex ljusår bättre än ljuset på en 850...
PH
Man kan ju fundera över om det är värt 15 000 som på vissa nya bilar... verkar som om halogen-ljus blivit 5 ggr bättre och xenon inte förbättrats alls på tio år... S80:ns halogen är t ex ljusår bättre än ljuset på en 850...
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24