Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vojje skrev:Håller tummarna :) . Problemet verkar vara långtidseffekterna av 5-56/WD40 :( .

Tack :D Man får hoppas på det bästa!
Kan mycke väl vara så oxå, men kände att det va lika bra att spraya i o se vad som sker, annars får det bli byte :(
perfjoe skrev:Hej Nu känner jag inte till 2006,men på min 2007 är det så om man trycker inte till fotbroms så går det inte starta bilen .I det fall så är det brytare på pedalen som inte funkar.DET KAN VARA EN ORSAK TILL PROBLEMET ( :)
Ja vet inte heller men va ja kan komma ihåg så har ja nog inte behövt ha i tanken att trycka på bromsen varje gång bilen skall startas.
Är inte det nåt som gäller mest på automater?
perfjoe skrev:Hej
Det var fel av mig att säga att man skal behöva trycka på brömsen.Ber om ursäkt
Haha ingen fara :)
Ibland kan ju det va en sån sak man gör utan att tänka på så ja checkade försäkerhetsskull men icke, ingen skillnad :(

Får bli att ringa Volvia imorgon o se om man kan få de att stå för en del, är ju trots allt ett vanligt fel vad ja förstått o ja lär knappast va den första som kommer med detta problemet. Tycker väl lite att Volvo kan stå för en sån sak som borde hålla mycke längre!
Sen får man väl krypa till korset oxå o ringa Volvo verkstan för att få eländet utbytt :(
Har bytt några sånna ja, tyvärr er det nog byte som gjäller. På den positiva sidan er det mycket enkelt att byta om du er lite hendig. Trenger endast en T25 torx, dor och hammare, tar en halvtimmes tid om inget strular.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]