Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nilaya
Tjusig bil! Men tänk såhär, min bil har stått i dvala flera år och bara blivit bättre med tiden. Som ett gammalt vin ungefär. :-) ser fram emot uppdateringar på denna!
Användarvisningsbild
av Nilaya
Dalmans skrev:Tack... gillar verkligen att följa din projekttråd också...

har lite nya grejer liggande till denna.... men vill hålla lite på vad..

köpte precis en liten julklapp åt denna, eller jag betalade den idag och förväntar leverans i mellandagarna.
Väntar med spänning! Men jag drar en vild jävel på att det är snorbilliga Öhlins :)
Användarvisningsbild
av Nilaya
Nice! Har själv varit sugen på en sån. Men får bli senare :)

(tog bort citeringen då det är onödigt att bilderna kommer med två inlägg i rad, tänk gärna på det i fortsättningen :D) /moderator
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Vad är det som gör att din bil är en R?

jag har samma utrustning som du förutom taklucka, en italien inport. så då är min också en 855t5 R trodde man vartvungen att ha
2,3litersen med 250Hk för det skulle bli en äkta R.

Rätta mi gärna om jag har fel
Användarvisningsbild
av Dalmans
Är din också T-5R-utrustad med moccainredningen?

En äkta T-5R har först och främst rätt färg (gul, svart eller grön)
moccainredning och allt annat lull-lull som taklucka barnstol i baksätet Tracs osv.
sen har alla utom italienarna 2.3 liters motor på 225 häst plus en overboostfunktion som får upp bilen till 240 häst under 30 sekunder.

italienarna har på grund av sina hårda skatteregler på motorer över 2.0 liter även denna 2.0 liters motor även i sina t-5R modeller... och utan overboostfunktionen.
Användarvisningsbild
av Dalmans
men folk var lite tveksamma på Nordic R's forum i frågan... så jag har blivit ifrågasatt... fick dock rätt i slutändan och är nu fullvärdig medlem... och dom dårarna lurar man inte i första taget så jag litar på deras kompetens..

En första grej dom frågade vad vad som stod under mitt tanklock... många som bygger om sina T5or till T-5R glömmer ofta att byta ut klistermärket där...

står det T-5 eller T-5R under ditt lock? :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]