Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Summum
och, tidur, dragkrok, takspoiler, r-design dimljuskåpor och spegelkåpor, r-design bakände med dubbla utblås, nu skall jag bara leta upp ett par original 18"
perhall skrev:Det verkar som de flesta här som svarar gillar utrustning....
Det är ju också halva nöjet med Volvo, att utrustningen är så billig jämfört med många andra.
Men jag har bara Momentum/R-design. Och en massa smågrejer som soltak o parkvarnare fram...
Snart dags för en välutrustad bil igen, lös GPS suger...
/PH
Ja så är det. Många A4:or och A6:or rullar med vad man skulle kunna kalla för snikutrustning, dvs utan xenonljus och sådant som blivit vanligt på nyare bilar idag. Jag gillar eg inte ordet snikutrustad för det har en dålig klang men väljer man BMW eller Audi idag så får man lägga ca 100.000 till för att få motsvarande tex en V70 summum. Har provat att bygga båda fabrikat. Som tjänstebilsreglerna är idag så får man nästan inte in någon utrustning om man arbetar på ett företag som har maxnivån runt 7-8 prisbasbelopp. En A6 eller 520 med minsta motorn ryms knappt helt utan tillval har jag för mig.

Som privatperson kan man dock pruta så där tror jag man kan pruta mer på en BMW eller Audi. Dock lär man inte kunna minska skillnaden till mindre än 60-70 tusen skulle jag tro.

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.

Tar man bort skatterna får man mer över[…]