Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 00Cg
Hej!

Jag har en glödtrådsvakt som jag vill inspektera. Den är av den gröna, grunda typen. I botten sitter två plastspännen som jag kan pressa ihop med en näbbtång, men jag får inte loss själva insatsen. Hur lyckas man enklast med det?
Jag har aldrig försökt men allt går ju men troliga resultatet blir nog en sabbad glödtrådsvakt.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Sant som dom andra skriver, jag har själv försökt, men det gick åt helvete, lim å plast gjorde att jag inte kom åt innehållet, hela skiten gick till himmlen tyvärr....kolla tradera, där brukar dom finnas billigt..
av 00Cg
Jag antar att ni har rätt. Jag har bara läst någonstans om någon som lödde lite själv i sin. Det skulle dessutom förklara ett och annat om vad som strulat när det är plus-grader men fungerat när det är minus. Min tanke var någon lödning som givit med sig, men som "dras ihop" vid kyla.

En lite dum fråga kanske, men de ska inte se ut så här va?

Bild

Det skumma i sammanhanget är att den plats där plasten är smält, den biten av relät fungerar. Däremot chansar jag på strul med bromsarnas del av relät.

Tack för tipset om Tradera!
Det är inga problem pressa ihop plastspännena och sedan är det bara att dra av höljet.
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Volvo_740_GLT skrev:Det är inga problem pressa ihop plastspännena och sedan är det bara att dra av höljet.
Den som jag försökte öppna var tillverkad i polen år 2008, där fanns inte ens spännen, utan bara lim och smält plast, men jag ska kolla på en äldre modell, kan ju stämma det du säger.
Varför inte åka till skroten och köpa en fungerande?

Mvh GK

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]