...

Moderator: Moderatorer

av umekille
Irriterande på t.ex. storköpsparkeringar.
Såfort man lagt in backen och är på väg
backa ut från parkeringen nog är det folk som
måste gena mitt för baken på bilen. Ser dem inte
att man skall backa ut? Har bytt på min 745 till
tutande backlampor men sen jag satte in dem
verkar folk dras till ljudet. :-(O)
så irriterande...
Jo, man kan ju tycka att de skall visa hänsyn. Grejen är bara den att det är du som backar som skall lämna företräde och snällt vänta tills andra bilar passerat. Då kan du fortsätta backa. Fast som sagt, ta hänsyn till backande är ju inte så fel det heller.
Finns en liten rolig aspekt på det hela. Jo jag har märkt samma fenomen. Även att folk i bilar inte kan ge en utrymme när man backar.
Tillbaka till aspekten nu.
OFTA är det en hel familj som med sina kläder ska polera kofångaren oxå. I dessa familjer är det oftast TVÅ som har egna körkort och att en av dessa just parkerat eller ska köra ut från parkeringen.
Är väll så enkelt att vissa bilförare slutar att vara bilförare när de inte kör bil. Sedan fräser de bakom ratten över alla jävla idioter i trafiken.....
BTW så hatar jag merparten av Karlstads bilister. Annars ett trevligt släkte.
Provocative skrev:Finns en liten rolig aspekt på det hela. Jo jag har märkt samma fenomen. Även att folk i bilar inte kan ge en utrymme när man backar.
Tillbaka till aspekten nu.
OFTA är det en hel familj som med sina kläder ska polera kofångaren oxå. I dessa familjer är det oftast TVÅ som har egna körkort och att en av dessa just parkerat eller ska köra ut från parkeringen.
Är väll så enkelt att vissa bilförare slutar att vara bilförare när de inte kör bil. Sedan fräser de bakom ratten över alla jävla idioter i trafiken.....
BTW så hatar jag merparten av Karlstads bilister. Annars ett trevligt släkte.
Jag har läst det du har skrivit flera gånger utan att förstå ett smack. Vad menar du? Familj som skall polera kofångaren med sina kläder? Två med egna körkort varv en parkerat eller kör ut från parkeringen? Fattar inte. :oops:
umekille skrev:Irriterande på t.ex. storköpsparkeringar.
så irriterande...
Varför ställa bilen mitt i smeten eller så nära ingången som möjligt, själv brukar jag ställa bilen så långt bort som möjligt för att slippa bl a dörr islag från andra bilar och folk som beter sig som renar.
av PTV
jumu01 skrev:
umekille skrev:Irriterande på t.ex. storköpsparkeringar.
så irriterande...
Varför ställa bilen mitt i smeten eller så nära ingången som möjligt, själv brukar jag ställa bilen så långt bort som möjligt för att slippa bl a dörr islag från andra bilar och folk som beter sig som renar.
Nä så är det ju oftast att en del verkar vilja ta bilen med sig in genom huvudentren när de ålar sig in och ut ur bilen bara de får en plats så nära som möjligt.Förståeligt om man är rörelsehindrad och nu lyckas ta sig ur.Annars bara generellt generalkorkat. :D
Problemet finns ju även längre bort på parkeringen eftersom mångs bilar passerar där också eftersom in- och utfart i många fall ligger där. Men visst, ju närmre smeten man kommer desto mer trafik är det.
Jag förstår inte problemet? Den som backar har ju väjningsplikt. Sen OM nån är snäll och stannar för att släppa fram den backande är ju bra/snällt. Själv så brukar jag stanna för dom som backar ut, och väntar snällt på att det är fritt om jag är den som backar.
S80 -99 styrservo

Nej det ska inte vara så, det som lossnat sk[…]

Låter som att det skulle vara motorn eller s[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]