Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sftn
Hej!
Hoppas att någon kan hjälpa mig med följande som inte fungerar.
Skall byta givaren för utetemperatur men jag vet inte var den sitter.
Temperaturmätaren i instrumentpanelen fungerar bara ibland, mer sällan än ofta. Har provat att byta givaren i blocket utan resultat. Hittar ingen lösning i Haynes reparationshandbok heller

MVH Torbjörn N
Användarvisningsbild
av lilleman
hej yttertempgivaren brukar sitta på gallret på främre stötfångaren nedanför regskylten.om det är en 940 eller 740 91-92 är det vanligt att mätaren för motortempen lägger av det brukar vara lödningarna på mätaren som är dåliga men pröva löda om dessa.på min 945 var det jordningen som strulade. jag satte en kabel mellan karossen och minuspolen på mätaren.lycka till :D :D
Användarvisningsbild
av lilleman
glöm inte ange bilmodel
av Priffe
Ta bort grillen så ser du den.
av sftn
Hej!
Tack för hjälpen, ska på det i helgen.
Glömde att berätta vilken modell men det är en 940-SE av 93 års modell.
När det gäller yttertemperaturgivaren så beställde jag en ny på Bilia i Malmö, det är drygt 2 månader sedan. Vid det första tillfället hittade dem inte givaren i datorn, visste ej heller riktigt var den satt. Åkte dit på nytt efter 3 veckor, ny personal som inte heller kunde leta fram artikelnumret i datorn. Fick reda på att expertis skulle rådfrågas på Bilia. Så där är jag idag. Har fortfarande ingen givare eftersom den inte finns i deras dator. Någon som vet var man kan få tag i material med bilder som beskriver vad vad som är vad på en 230 F motor

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]