Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T5smurfen
Vårat larm har börjat leva sitt eget liv helt plötsligt fastän alla dörrar och luckor är ordentligt stängda! Larmet kan gå efter 30 sekunder efter man larmat på bilen men även efter 4 timmar efter så det är något skumt. Någon som varit med om detta eller vet hur man kan felsöka? Volvoverkstad som gäller?
av kamilenski
Jag TROR det kan ha med dåligt batteri i sirenen att göra. Ni kan även prova med att koppla bort den burken som sitter i mitten i taket. Det är en sensor som kan spöka med.
av T5smurfen
oki men är det något som borde synas på displayen som felkod om sirenen börjar spöka med batterierna eller ser man inte det? dosan i taket kan man bara koppla ur den utan att något blir tok med can bus elsystem?? :-)
Användarvisningsbild
av hollan
läs ut falsklarmen med en felkodsläsare så får du svar på vad som spökar
kan vara sirenen kan vara ett dörrlås som ligger och spökar kan vara rörelsesensorn
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Testa att ladda på "vanliga" batteriet. Jag hade en golf förut som tjuvlarmade så fort det började bli dålig laddning på batteriet.

(Billigt och enkel första felsökning)
av kamilenski
Min Peugeot 06 larmar med om batteriet börjar bli dålig. Men då är det i princip 10.5V som gäller. Mao för sent...

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]