Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaob
Jag ska köpa nya skivor i vår sen. Men har inte en aning om vad jag ska köpa.
V70N 2,4T. 16tum fälgar

Vad får man ge för en komplett uppsättning bromsskivor fram och bak från volvo ?
Med nya belägg samt handbromsbackar från volvo ?

Hur står sig Mekonomens skivor till volvo orginal om man jämför ?

1600 kr får jag ge på biltema för 4st skivor sen får man väl köpa belägg och handbromsbackar på nått annat ställe om man nu väljer deras skivor.
av jaob
Nån som vet vad det är för kvalite på Vparts grejer ???

4st skivor ca 1700 kr. är ju typ samma pris som biltemea frågan är o, kvaliten är bättre eller sämmre.
av oldtimersmc
Vojje skrev:
monza skrev:Jag avråder från Biltemas bromsskivor: Jag har kört med Biltema-skivor på bilar under 15-20 år och har alltid varit utan eller haft undermåliga bromsar som lett till körförbud hos Bilprovningen år efter annat, ideliga krockar och dödsfall. jag förstår inte hur Biltema som enda företag i Sverige får sälja livsfarliga bildelar till mig m.fl. år efter år! :) :) :)
Tyvärr är detta den trista verkligheten :( . Skulle någon dessutom ha det dåliga omdömet att montera Biltema-klossar ihop med skivorna vill jag föreslå att ett hål hackas i golvet så att bilen kan stannas Fred Flinta Style :P .
Vojje lär knappast veta då han inte åker på B-temas grejer men som jag skrev så funkar de fint och jag skriver även när jag är missnöjd (kolla granntråden angående spindelbulten) så jag försöker vara nyanserad.
Ris till skit och ros då det är bra!
av TomasL
Det är väl det som är det stora problemet med Biltema, kvalitén är väldigt skiftande.
Vissa delar kan vara helt OK medans andra är rena skiten. Det gäller bara att veta villka som är OK.
Problemet är att dom byter leveranstörer ibland så delar som varit helt OK kan efter leveranstörsbyte bli rena skiten.
Användarvisningsbild
av Vojje
TomasL skrev:Det är väl det som är det stora problemet med Biltema, kvalitén är väldigt skiftande.
Vissa delar kan vara helt OK medans andra är rena skiten. Det gäller bara att veta villka som är OK.
Problemet är att dom byter leveranstörer ibland så delar som varit helt OK kan efter leveranstörsbyte bli rena skiten.
Antagligen byts leverantör var gång inköparen tar en tur till Kina.

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]