Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skillls
Är det nån som har rullat runt med v70 t4 2012 en längre tid som kan berätta om prestanda och comfort. Har beställt en summum standard chassi då jag uppskattar tysta bilar.
av perhall
Med std-chassi och 16 el 17" är det riktigt bra komfort. Motorn hörs inte i jämn fart och den varvar relativt lite (2000 i 90-95). Med laminerade rutor blir den ännu tystare. Sportchassi och 18" försämrar komforten avsevärt utom på slät, nylagd asfalt - och ju mer ju mer slitna däcken blir.
Är det komfort man är ute efter måste bilen du beställt vara den bekvämaste för det priset på marknaden (kanske en C5 är liknande kombo).
PH
av Nian
skillls skrev:Är det nån som har rullat runt med v70 t4 2012 en längre tid som kan berätta om prestanda och comfort. Har beställt en summum standard chassi då jag uppskattar tysta bilar.
Vad fick du för leveranstid på den?
av skillls
Nian skrev:
skillls skrev:Är det nån som har rullat runt med v70 t4 2012 en längre tid som kan berätta om prestanda och comfort. Har beställt en summum standard chassi då jag uppskattar tysta bilar.
Vad fick du för leveranstid på den?
Mitten av februari. beställd 21 dec.
av skillls
perhall skrev:Med std-chassi och 16 el 17" är det riktigt bra komfort. Motorn hörs inte i jämn fart och den varvar relativt lite (2000 i 90-95). Med laminerade rutor blir den ännu tystare. Sportchassi och 18" försämrar komforten avsevärt utom på slät, nylagd asfalt - och ju mer ju mer slitna däcken blir.
Är det komfort man är ute efter måste bilen du beställt vara den bekvämaste för det priset på marknaden (kanske en C5 är liknande kombo).
PH
Fick en bra upplevelse när jag provkörde med vinterdäck odubbat, tyst, lite motorljud vid gaspådrag men annars helt okej. Motorn var också överaskande positiv. Kändes som en större motor en 1,6 l. förutom vid kraftig gaspådrag då den varvade friskt. Har satsat på laminerade rutor då jag tror att det tar bort en del av alla ljud man upplever vid tex. stadstrafik. Tack för responsen på mina funderingar. Från en som kör v 50 2005 låter som en skördetröska jämfört med v 70 jag provade.
av Nilsildur
Kört V70 My12 T4F sen juli, det har blivit 1300 mil.

Kör på 17" och sportchassi men är sjukligt nöjd med framförallt ljudvolymen i kupén. Bytte ifrån Saab 9-5 2.0t -06 och skillnaden är stor. Motorn hörs knappt men känns ändå jäkligt spänstig. Kör både stadstrafik och längre sträckor, då framförallt sträckan stockholm - lund (55mil). Den klämmer vi av på 6h inkl ett stopp på vägen för mat (har småbarn). Sätter farthållaren på mellan 130-150 beroende på sträcka och bilen ligger som ett strykjärn på asfalten utan dramatik eller buller.

//N
av ricki
Nilsildur skrev:Kört V70 My12 T4F sen juli, det har blivit 1300 mil.

Kör på 17" och sportchassi men är sjukligt nöjd med framförallt ljudvolymen i kupén. Bytte ifrån Saab 9-5 2.0t -06 och skillnaden är stor. Motorn hörs knappt men känns ändå jäkligt spänstig. Kör både stadstrafik och längre sträckor, då framförallt sträckan stockholm - lund (55mil). Den klämmer vi av på 6h inkl ett stopp på vägen för mat (har småbarn). Sätter farthållaren på mellan 130-150 beroende på sträcka och bilen ligger som ett strykjärn på asfalten utan dramatik eller buller.

//N
Jag går också och funderar på T4F men vet inte vad jag ska prioritera för mina 7,5 prisbasbelopp ;-). Har du laminerade rutor? Tacksam för svar då det för mig är en bra jämförelse som också rullar en del 9-5.
av Nilsildur
Tjena.

Prioriterade dragkrok, sportchassie, gubb-läpp (bakre spoiler) och hi preformance multimedia istället... Vet inte vad laminerade skulle tillföra i ljudbilden, men jag är ju sjukt nöjd som det är.

I grunden är det en T4F momentum med större stereo, sportchassie och dragkrok (och gubbläpp). Tror jag har offerten kvar någonstans om du vill ha ALLA detaljer :D

//N
av Soulman
Jag vet inte vad Volvos sportchassie är, om man väljer det separat. Jag har R-Designpaket men skulle aldrig kosta på det igen.
Vill du ha sport för utseende och väghållning skulle jag satsa på eftermarknadssänkning. Då kan du välja till progressiv servo som inte går i R paketet. Styrkänslan är nåt av det absolut sämsta på V70 och det löses inte med Volvos definition på sportchassie.

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]

Det är säkert kostnadsfritt men dom g&[…]