Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av improwise
Kvalitén på Volvo On Call verkar minst sagt vara usel! Redan när dom försökte aktiera tjänsten hos bilhandlaren blev detta upenbart, krävdes säkert 20 försök innan det lyckades, det ena mer desperat än det andra (dörrar måste vara stängad, man måste sitta i förarstolen och annat som förde tankarna mer till nån Voodo show). Nu önskar jag nästan att dom inte lyckats!

System autostartar sig nämligen helt av sig själv sen ett par veckor tillbaks, varje gång jag startar bilen och ringer upp både Volvo On Call. Ibland kan jag förhindra det genom att trycka på Exit knappen, ibland inte. Då fortsätter den att vilja ringa upp i stort sett hela tiden jag kör, vilket till slut blir en mardröm. Ibland visar sig hoten vara tomma, och den ringer inte alls upp, men jag får ändå en stor ruta över hela skärmen med ”Volvo On Call – ansluter om 2 sekunder” vilken gör navigator, backkamera osv helt oanvändbart. Ibland kan jag trycka bort rutan (men får snabbt en ny), ibland är det helt omöjligt. Idag blev det än värre, nu ringde den inte bara upp Volvo On Call, utan även SOS, och då börjar det ju bli mer än bara irriterande (finns väl andra saker som SOS kan använda sin tid för).

Nån som varit med om något liknande och/eller vet vad jag kan göra för att få stopp på det hela? Vill ju helst inte behöva köra en helt ny bil till service...
Jag har också en 2012 med Volvo On Call. Den har aldrig ringt av sig själv. Även om du helst inte vill så är det enda raka att köra till handlaren och kräva fixning bums!
Användarvisningsbild
av petkas
Inte heller jag har haft några problem med VOC,det är bara att lämna in bilen o får den fixad,du har ju fri lånebil under tiden,o vägra att tar ut den innan den funkar som det ska,lycka till.
Måste bara uppdatera detta, mitt i natten blir jag uppringd av Volvo on Calls kundtjänst. Det visar sig att bilhelvetet helt på egen hand bestämt sig för att ringa SOS (som tydligen går till dom), detta trots att den stod lås i garage. Vad som gör det hela ännu mer märkvärdigt är att jag i väntan på service på ursprungsproblemet (se första posten) helt avaktiverat systemet med hjälp av den 9-siffriga koden som jag fått av min volvohandlare. Så, mitt i natten har alltså en tom, låst Volvo, i ett tomt låst garage, både på egen hand återaktiverat Volvo On Call (vilket ska vara omöjligt utan en aktiveringskod), och dessutom själv skickat ut ett SOS (så klart felaktigt).

Jag har själv arbetat med mjukvarutuveckling i 20 år, och har både arbetat med små realtidssystem så väl som globala managementsystem, men jag kan faktiskt inte komma på att jag någonsin upplevt ett sämre system än Volvo On Call! I synnerhet det faktum att systemet uppvisar så otroligt många brister (meddelande på skärm som låser övriga system, ringer till VoC, ringer till SOS, ibland inte ringer alls på flera timmar osv. osv osv.) gör att jag har svårt att tro att det rör sig om något enstaka fel, utan att kvalitén på systemet helt enkelt är under all kritik. Och då orkar jag inte ens ta upp alla problem med Android/iPhone appen, finns nog med trådar om det redan.

När jag för några månader sedan köpte denna valde jag mellan Volvo och 2 tyska märken, skulle jag köpt ny bil idag skule Volvo inte ens varit i närheten av att vara ett alternativ :(
Lite ironiskt är att personalen på Volvo On Call nu börjar bli rejält trötta på alla samtal från mig (ja, dvs från min Volvo då), med lite tur kanske dom spärrar mitt abonnemang från deras sida...
Eftersom du arbetar med mjukvarutveckling så måste detta vara vardagsmat för dej.
För all mjukvaruutveckling verkar vara fulladdade med buggar som standard (börjar fundera om det är en affärside för att få mer konsulttid)...men du får väl "ge det tid" som alla mjukvaruleverantörer säger. :lol:
Steff 99 skrev:Eftersom du arbetar med mjukvarutveckling så måste detta vara vardagsmat för dej.
För all mjukvaruutveckling verkar vara fulladdade med buggar som standard (börjar fundera om det är en affärside för att få mer konsulttid)...men du får väl "ge det tid" som alla mjukvaruleverantörer säger. :lol:
Låt säga så här, som senior mjukvaruutvecklare är jag rätt härdad med icke fungerande mjukvara ändå anser jag VoC vara bland det sämsta eller tom det sämsta system jag stött på...säger väl tyvärr en hel del :D

Den som löser livslängdsproblemet med Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]