Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kungen12321
Hej!

Behöver få tag på rattairbag, passagerarairbag samt bältessträckare förarsidan. Någon som vet om var man kan köpa dessa för en rimlig peng?

Har även problem med blinkersen. Den funkar inte med spaken dock fungerar den med varningsblinkersen. Några förslag? Hörs även inget blinkersljud. var sitter blinkersreläet eller är det en stybox som styr det hela?
av TomasL
Det går visst att köpa airbag på Volvo.
Ska man ha bältessträckaren så tror jag man får köpa ett nytt bälte.
Att köpa grejerna på Volvo faller nog på kritiret "rimlig peng". Det är nog skroten som gäller då.
av Psyko
Inga pyrotekniska detaljer säljs över disk till privatperson, inte heller
på skrotarna.

Inte ens Verkstäderna kan köpa begagnade pyrotekniska delar längre,allt
dom tar bort ska förstöras
av kungen12321
Ringde volvo och dom skulle ha 21000kr för bälte,
Ratt och passagerar airbag.

Sökte på bildelsbasen efter dessa originalnummer utan resultat.

Ratt 30721996
Bälte 39811479
Passag 31271211

Vart skall man söka för att hitta dessa till ett bättre pris än 21000kr?
av TomasL
Hittar du det inte på skroten så kan du prova på e-bay.
Där finns en hel del. Kan ju dock vara lite känsligt att köpa beg. airbags men vill man inte betala nypris så
har man inte mycket val :wink:
Finns ju även dom på e-bay som påstår att det är nya grejer.
Sen vet jag inte hur det är att skicka detta ifrån USA men några jag kollade på säger ju att dom skickar worldwide.
Användarvisningsbild
av hollan
e-bye och blocket är lite sisådär om man vill ha rent samvete det stjäls nämligen en hel del airbags och säljs ju troligtvis på nämda sidor
kan tyvärr vara svårt att få tag i på skrotar större och välsorterade skrotar har ett avtal att dom inte får sälja begangnade airbags och bälten! har själv erfarenhet av detta när jag behövde en rattpåse :cry: sluta med en ny på volvo :| känner folk både på jbd och harrys som får alla nyare volvo men det var kalla handen
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]