Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Dicer
bythjul.com säger att de ska vara 30% under övriga ordinare däckhandeln, men de är ju inte speciellt billiga?
Tycker de flesta däckfirmor ligger väldigt lika.

Ex. Michelin X-Ice north 195 65 15 kostar 1110kr på bythjul.com
Min lokala handlare tar samma, med montering på fälg.
Och det är ungefär lika om jag jämför andra däck. Visst det kan skilja 200 spänn, men det är ju vad man får ge för montering o balansering sen när man väl fått däcken.

Finns det verkligen ingen nätfirma som ÄR billigast? Hur ser marginalerna ut egentligen?
Senast redigerad av 1 Dicer, redigerad totalt 0 gånger.
av Addekarlsson
Hittar du en nätbutik som är billigare än de flesta andra, så är det såna däck som man ändå inte vill köra på, för man får vattenplaning av en ynka liten regndroppe.
Det är i princip bara billigaste skiten från korea som det går att hitta superbilligt på nätet. Märkesdäck kostar ungecirka lika överallt...

Sen som du säger, det kostar ju med omläggningen, så det är inte alls ofta det blir billigare att beställa däck via nätet.

Marginalerna är nog ganska bra, till däcksäljarnas fördel.... Annars skulle dom ju inte fortsätta sälja däck. :wink:

Mvh/ Adde
av Dicer
Ja, men jag kan tycka att någon verkligen vill vara billigast/sälja mest även av märkesdäck....?
av Noodles
Du får kolla runt, det skiljer mellan olika tillverkare och om det är sommar eller vinterdäck man är på jakt efter. :)

Det finns väl tex ingen mataffär som är billigast på allt?! ;)

Gummihuset 975:-/st
Alvén&Ingvarsson 1025:-/st
Svenska Däckgrossisten 944:-/st
Användarvisningsbild
av G-kraft
Har ni kollat upp Däckonline !?
av Noodles
Däckonline är väl inte superbilliga på dubbdäck, och jag vill minnas att tex Gummihuset och Alven&Ingv.. hade konkurrenskraftiga priser på en del 'märkessommardäck'.

Jag köpte mina Nokian Hakka4 på HansPerssonBil i Hedemora, betalade runt 8400:- för 4 däck monterade och klara på Icarus 16" (Volvo org. alu fälg).
Hade inte blivit spec. mycket billigare, om ens billigare, att köpa däcken på nätet och sen köpt beggade alufälgar på Blocket och fått dom krängda och balanserade, eller köpt 4st nya plåtfälgar till dom. :)

Tilläggas bör att RolfEricssonBil ville ha runt 15000:- för samma hjul, dom sålde Gislaved till bra pris istället.
Användarvisningsbild
av Loner
Noodles skrev:Däckonline är väl inte superbilliga på dubbdäck, och jag vill minnas att tex Gummihuset och Alven&Ingv.. hade konkurrenskraftiga priser på en del 'märkessommardäck'.

Jag köpte mina Nokian Hakka4 på HansPerssonBil i Hedemora, betalade runt 8400:- för 4 däck monterade och klara på Icarus 16" (Volvo org. alu fälg).
Hade inte blivit spec. mycket billigare, om ens billigare, att köpa däcken på nätet och sen köpt beggade alufälgar på Blocket och fått dom krängda och balanserade, eller köpt 4st nya plåtfälgar till dom. :)
Jag köpte oxå Hakka4 av min lokala däcknasare, gav 7000 för dom monterade och balanserade på mina Mimas fälgar.
Har för mig att billigaste jag hittade på nätet då var 6600, så det blev helt enkelt billigast att köpa lokalt..

/L
av Dicer
Jag står inför köp av dubbdäck alltså....men bara två av fyra verkar vara så dåliga att dom bör bytas.

Inte kan det väl ha nån större betydelse om man inte kompletterar med samma märke på däcken??
Användarvisningsbild
av Loner
Dicer skrev: Inte kan det väl ha nån större betydelse om man inte kompletterar med samma märke på däcken??
Nä det har inte nån större betydelse, sämsta däcken fram. samma typ av däck på samma axel. Sen är det bara att tuta o köra.

/L
av återfallsvolvo940
Frågan är om du är en "rally harry" om inte så tittat på garanti regummerade.
har haft på mina bilar senaste 10 åren aldring några prolem.Obs det har handlat om vinter däck.

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]