Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Koppla bort kontakten till bakre pumpen o testa. Det ska komma stråle framme. VARJE GÅNG. Kommer inte? Plocka bort ventilen. Nu måste det komma. Annars är det el fel.

Gör samma med den andra sidan. Då kommer du fram till felet.
Kurtoua skrev:Byt ut tryckventilerna mot backventiler och se hur det fungerar.
Kurtoua
Tryckventilerna fungerar väs som backventiler oxå vad jag förstår... Och dom är ju som sagt nya och kommer från volvo så dom ska ju sitta där.. Förstår inte vad du menar att felet skulle kunna vara???
Kurtoua skrev:kamilenski hur har du tänkt det finns två kablar en punp två slangar ut en för bakrutan en för framrutan.
Kurtoua
Vet inte hur det är kopplat. Men i min bil kan jag välja om jag spolar vindrutan eller bakrutan. Upp med spaken=vindruta. Ner=bakruta.
Är det en pump, måste det finnas mer som väljer riktningen.
Det måste gå att kunna tvångstyra vätskan.
Det är samma pump både till fram- och bakrutan. Genom att CEM skiftar plus och minus till pumpen (polvändning) kan CEM köra pumpen framåt eller bakåt och då spolas framrutan eller bakrutan. Polariteten är kanske fel? Men utöver detta måste ju slangar och ventiler sitta rätt. Det borde ju inte vara så att CEM har fått fnatt och kör pumpen åt godtyckligt håll? Är lite långsökt men man kan ju koppla in en multimeter och se hur polariteten är under drift om man vill vara säker.

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]