Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Merkelig oppørsel på minne funksjon i førerstol på V70 - 05

Jeg har nettopp oppgradert V70N fra 2000 til 2005 modell (kunne ikke finne noe bedre bil for mitt behov, men hadde lyst på en ny - den nye har ca halve drivstoffkostnadene, men det merkes at det er en diesel).

Så til saken:
Begge bilene har elektrisk førerstol.

På min gamle (2000) justerte setet seg avhengig av hvilken nøkkel bilen ble låst opp med (fungerer vedig bra siden kona er en del cm mindre enn meg.)

På min nye (2005 Summum) fungerer det også slik når jeg tester funksjonen og låser opp og igjen med de forskjellige nøklene flere ganger etter hverandre. Setet (og speil) justerer seg og tilpasser seg nøkkelens eier.
Men hvis det er lenge siden en nøkkel er brukt (hvor lenge har jeg ikke funnet ut ennå) justeres ikke setet tilbake til den stillingen det hadde siste gangen nøkkelen ble brukt. Jeg må da trykke på en av minneknappene for at setet skal justeres (tungvindt).

Er det noen som har erfart lignende?
Er det noen som kan forklare hvorfor det er slik?
Er dette en oppførsel som kan endres via en SW oppgradering?
Eller er dette en feil som kan fixes på garantien?
av svensen
Jeg går ut fra at du har låst med "riktig" nøkkel? (Dvs. at kona di har låst bilen med sin nøkkel når hun har kjørt med sete og speil i sine posisjoner). Hvis du derimot har låst bilen med din nøkkel etter at hun har kjørt tror jo bilen at det var du som var kort i bena...

Men dette vet du sikkert.

Mvh

Sven
Användarvisningsbild
av Harald
Jeg har brukt riktig nøkkel.
Men når kona låser opp med sin nøkkel (etter å ha brukt den samme nøkkelen til å låse bilen) justerer ikke setet seg .

Det samme skjer med min nøkkel og mine seteinstillinger.
Hvis kona har låst bilen med sin nøkkel og jeg låser opp med min nøkkel justerer ikke setet seg til min stilling (slik det var når jeg låste siste gang med min nøkkel)

Ingen som har opplevd det samme?
av V70_2005
Fattar inte hhur det där funkar, tycker stolen helt slumpmässigt ställer in sig. Ibland åker den fram till min tjejs inställning fast jag använder min nyckel osv...
Användarvisningsbild
av Harald
Stolen har 3 minner so mer koblet mot tre minneknapper på stolen.
Men uavhengig av dette skal også stolen og speilene justere seg slik de var forrige gang den nøkkelen som blir brukt til å låse opp ble brukt til å løse igjen bilen.

Slik fungerte det på min V70N 2000 modell.
Men det fungerer ikke slik på min nye 2005 modell.
av svensen
Da har du trøbbel.

Min -06 oppfører seg som din -00.

Reklamasjon!

Sven

Hemma i byns gds-hall får man numera skriva […]

Finns på skroten. Mvh Per

Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]