Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HbgVolvo
Hej,

Jag har en släkting som har en Volvo 240 GLE från 1990 nu som han nu överväger att sälja.
Denna "lyxversion" av volvo 240 är kungsblå och i väldigt bra skick.
Bilen har endast haft en ägare under sin livstid och alltid stått i garage och har gått drygt 20,000 mil.
Den är automat växlad med 116 hästkrafter, och motorn spinner härligt. Det är en bensinare och den har taklucka som fungerar fint.
Är det någon här som kan ge en realistisk prisbild på bilen, eventuellt är det någon som är intresserad av den?

Bild

Bild

Senast bilen var besiktigad var nu i vår 2011.

God jul på er alla!
Senast redigerad av 2 HbgVolvo, redigerad totalt 0 gång.
av Rådlös
V8??? Det där var väl bara någon sorts liknelse eller önsketänkande?
Det är en rak 4-cylindrig motor i den.

Värde är väldigt svårt att säga på en så gammal bil. Den finns ju knappast med i några bilhandlares eller försäkringsombuds tabeller. Skulle du fråga någon bilhandlare så skulle han förmodligen ge ett skamliknande bud på några tusenlappar. Skulle du däremot träffa på en entusiast så kan du möjligen få några tusenlappar till. Men detta är väldigt svårt så här från ett par textrader att säga något. Börja med att visa upp den på bilder här, så har du säkert något att gå vidare på.
av Amarace
Hur långt är ett snöre? Ungefär lika lätt att svara på.

Det krävs mer information/bilder för att ens kunna gissa.

Men tyvärr så står dom ju inte så högt i pris direkt. Rätt köpare kan det ju ge lite, men rent allmänt så är det inte så högt.
av HbgVolvo
Tack för svaren!
Ojdå, nä där är ingen V8 i den det var nog ett mera önsketänkande.

Jag ska försöka ladda upp bilder men har ännu inte kommit under fund med hur man gör. Kan man ladda upp direkt från datorn eller måste man ladda upp dom på en hemsida och sedan länka dit?
av Rådlös
Här har du en lättanvänd sida att visa bilder: http://forumbilder.se/ Du lägger först in dina bilder på forumbilder. Där får du en länk som du lägger in i din text. När ditt inlägg sedan visas så har du bilderna på plats. Naturligtvis kan du kontrollera bilden och utseendet innan du skickar iväg.
av Volvo264GLE
Vojje skrev:Värde mellan 15.000 och 20.000 sek :D .

Så mycket? Jag vet dock inte riktigt hur mycket mer en GLE är av intresse än en vanlig GL?
av Amarace
Vojje skrev:Värde mellan 15.000 och 20.000 sek :D .
Ska nog mycket till för att den ska nå 15000kr tror jag10000-13000 tror jag, en 240 värderas inte så högt, och en GLE jämfört med GL är ju elhissar och fälgar m.m.
Den där har mest värde som bruksbil, och som bruksbil når den inte så högt pris. Färgen gör sitt till att den nog inte har annat värde än bruksvärde.

Men det är min åsikt :)
av Volvo_740_GLT
Jag skulle tippa på mellan 5-6000 bara det finns ju inget speciellt på den som sticker ut riktigt utan en helt vanligt bruksbil.
Anliggande frambroms 740

Jag plockar isär och smörjer glidpinnar,[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]