Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hoppas du menar 2012/01 :lol: Skönt att det går att bota visslandet :D

Mvh
Per
xc60fwd skrev:Hade bilen inne och det finns en TIE rapport på detta fel. Lösning ska komma under januari. Gött.
Hej..har en xc70 D5 modell 2011. Upplevar också denna visslan! Vad är en TIE rapport, och på vilket verstad fick du detta svar?

Mvh

Thomas
Det gäller bara T3 & T4 motorerna. Visslar din i låga farter när du håller mycket lite gas eller är det enbart farten som visslandet uppstår för dig?
av pergrein
Den tråden du skrev i tidigare "Visslande XC70" så var det ju backspeglarna som orsakat detta ljud för vissa men finns det där när du kör 10km/h så är ju ej det troligt. Kanske någon luftslang till turbon som tjuvar luft?

Om du kör i ca:80 och hör ljudet, släpper du på gasen helt försvinner ljudet då?
Gokväll!

Var hos lokala Volvo-ÅF idag och fick en tid på Tisdag för åtgärd av detta problem.
Notera att det inte kommer ske någon generell återkallning av bilar med T4-motorn utan det åtgärdas bara om man
påpekar det själv, dock helt utan kostnad.

MVH/Niklas
Jag ska in den 25:e för byte av denna slang, röret till servon (V60) som man fick brev om samt bakdämparna som slamrar.
Hoppas detta löser visslandet nu :D
av zama
Hej
Är det någon som har fått detta oljud åtgärdat ännu. Min volvohandlare sa att det inte fanns någon utbytesdel ännu....
Själv har jag en V70 T4 2012 manuell som har visslat sen den var ny (13 dec). Så fort man släpper gasen så tystnar det, men det är ett irriterande ljud. Min bil har bara rullat ca 100 mil. Förvånad att man inte märkte detta vid provkörning i fabriken. Själv tycker jag ljudet är mkt påtagligt.
Hallå!
Har precis hämtat ut bilen efter att fått "resonator/tryckslangen" bytt och............visslandet är fortfarande kvar :(
Visserligen inte lika högfrekvent som tidigare men visst f-n finns det där!
Dela gärna med er av era erfarenheter när ni fått samma operation utförd, så jag får veta om vissleriet försvann på era bilar.

Fortsatt trevlig tisdag!
MVH/Niklas
Jag ska in den 25:e och byta denna slang, hör av mig när den är bytt...
Tråkigt att det inte verkar bli helt bra :(

Mvh
Per
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]