Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PerJohan skrev:Hittade till slut en firma som kunde programmera bort felkoderna. Nu kör man med rensat partikelfilter och bilen går som fan!
Rackarns åxå, inga problem eller?? Väldigt sugen på att blåsa ur mitt partikelfilter med för att slippa "sotfilter fullt" nu i vinter :-)))))
Användarvisningsbild
av Perra83
inge jakobsson skrev:
PerJohan skrev:Hittade till slut en firma som kunde programmera bort felkoderna. Nu kör man med rensat partikelfilter och bilen går som fan!
Rackarns åxå, inga problem eller?? Väldigt sugen på att blåsa ur mitt partikelfilter med för att slippa "sotfilter fullt" nu i vinter :-)))))
Polestar + rör istället för partikelfilter borde funka fint :D
av mbc
vilken firma var det?
inge jakobsson skrev:Inget nytt på partikelfilterfronten?? Någon som provat "rensa" sitt filter?? ?:-/
Det är inget problem att fusk rensa det. Men man kan inte slå ut allt för då blir det fel

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&aum[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]

Tröskelbelysning XC60

Jag har fixat på min. Du sätter ett 100[…]