Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av estufo
Vida är ett program Volvo använder för att läsa ut felkoder, ladda mjukvara samt reservdelar och arbets beskrivningar.
Ditt problem är säkert främre MMS, rörslesensorn.
av oldtimersmc
estufo skrev:Vida är ett program Volvo använder för att läsa ut felkoder, ladda mjukvara samt reservdelar och arbets beskrivningar.
Ditt problem är säkert främre MMS, rörslesensorn.

Utveckla gärna detta med MMS
av oldtimersmc
greeeken skrev:VIDA behövs
Vet du eller tror du? OBS! jag är inte spydig nu. Anledningen till att jag frågar är att jag läst en tråd där man påstår motsattsen att "sys redan vet att det sitter motsvarande komponenter i bilen" kan det vara så att detta gäller bilar uta Can Bussdjäveln.
Användarvisningsbild
av pang58
greeeken skrev:VIDA behövs
Har det redan funnits larmsirén i bilen så behövs inte en omladdning via VIDA. Behövdes iaf inte på min bil när jag bytte larmsirén.
av oldtimersmc
På min bil så står det "larm utlöst kontrollera bilen" och då tror jag att det skall vara batteriet i sirenen som är slut.
Jag satt i bilen och funderade en stund med nyckeln i tändläge o ljuset på och de fick jag "låg nivå batterispänning" i displayen
Användarvisningsbild
av Perra83
oldtimersmc skrev:På min bil så står det "larm utlöst kontrollera bilen" och då tror jag att det skall vara batteriet i sirenen som är slut.
Jag satt i bilen och funderade en stund med nyckeln i tändläge o ljuset på och de fick jag "låg nivå batterispänning" i displayen
Byt då bilens start batteri.
Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]