- tor 22 dec 2011, 13:20
#600042
Nu den 1 Januari höjs åter beskattningen på diesel med 30 öre
och den 1 Januari 2013 höjs den lika mycket till!
Fy fan på ren Svenska. :evil:
Inte nog med den idiotin:
-De förlegade bestämmelserna tvingar raffinaderierna att specialframställa diesel åt just lilla Sverige vilket höjer råvarupriset!
-Den specialframställda dieseln har lägre energiinnehåll än likvärdig europeisk mijödiesel, det ger högre bränsleförbrukning = mer skatteintäkt.
-Dessutom är det beslutat att beskattningen ska öka vid varje årsskifte.
Svenska regeringen vägrar anpassa sig till den lika "rena" miljödieseln med högre energiinnehåll, vad tror ni det beror på? :roll:
Det vore ju hemskt om dieselfordonen började ha lägre förbrukning...
Statoil försöker upplysa om idiotin hos beslutsfattarna:
http://www.statoil.se/FrontServlet?ds=F ... id=1914198
(skriv gärna på deras upprop)
När ni chockas över bränslepriserna, glöm inte att det är skattehöjningar och skattepolitiskt "backstabbing" vi upplever.
Finns det inget tak på vad folk tolererar?
och den 1 Januari 2013 höjs den lika mycket till!
Fy fan på ren Svenska. :evil:
Inte nog med den idiotin:
-De förlegade bestämmelserna tvingar raffinaderierna att specialframställa diesel åt just lilla Sverige vilket höjer råvarupriset!
-Den specialframställda dieseln har lägre energiinnehåll än likvärdig europeisk mijödiesel, det ger högre bränsleförbrukning = mer skatteintäkt.
-Dessutom är det beslutat att beskattningen ska öka vid varje årsskifte.
Svenska regeringen vägrar anpassa sig till den lika "rena" miljödieseln med högre energiinnehåll, vad tror ni det beror på? :roll:
Det vore ju hemskt om dieselfordonen började ha lägre förbrukning...
Statoil försöker upplysa om idiotin hos beslutsfattarna:
http://www.statoil.se/FrontServlet?ds=F ... id=1914198
(skriv gärna på deras upprop)
När ni chockas över bränslepriserna, glöm inte att det är skattehöjningar och skattepolitiskt "backstabbing" vi upplever.
Finns det inget tak på vad folk tolererar?
