Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har en V70 D3 geartronic my12 till låns över julhelgen i väntan på min XC70 D3.

Till min förvåning finns en edrive knapp för start/stopp system. Detta är alltså ingen edrive, finns ju inte geartronic till dem.

Någon som vet om detta även sitter på en XC70 D3 AWD geartronic?
av Enzo
Det är ju inte samma motor, så det är inte så troligt!
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: borttagen citering
Nä. D3 i V70 är en 4:a och i XC70 AWD är det en femma..

Åter igen, D3, D5, T4, T3 osv osv osv är INTE specifika motorer, det anger bara att motorn i bilen är en diesel (D) eller bensinare (T) som håller sig inom ett visst effektspann..
av Enzo
Variosboy skrev:Nä. D3 i V70 är en 4:a och i XC70 AWD är det en femma..

Åter igen, D3, D5, T4, T3 osv osv osv är INTE specifika motorer, det anger bara att motorn i bilen är en diesel (D) eller bensinare (T) som håller sig inom ett visst effektspann..
Nej D3 i V70 är en enkelturbofemma, men på 2 liter.

1,6an är en fyra.
av Enzo
LordVader skrev:
Enzo skrev:Det är ju inte samma motor, så det är inte så troligt!
Men visst är det samma motor i en V70 D3 som i en XC70 D3?
V70 D3, en 2-liters femma på 163 hk/400 Nm.

Xc70 D3 har samma motor i framhjulsdrivet utförande som ovan, AWD:n, vilket frågan gäller, har istället en en 2,4 liters femma.
Enzo skrev:Det snabbaste måste ju iofs vara att surfa in till volvocars.com och snabbt se allt ;)
Visst hade det varit så. Men det är trevligare med en dialog och igår tänkte jag bara på forumet...
Enzo skrev:
Variosboy skrev:Nä. D3 i V70 är en 4:a och i XC70 AWD är det en femma..

Nej D3 i V70 är en enkelturbofemma, men på 2 liter.

1,6an är en fyra.
Givetvis! My bad! 8)

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]

Ok, jag har inte luft, etc, bak så inte samm[…]