- fre 23 dec 2011, 00:03
Har bra relation med min ÅF som har ställt upp i övrigt, inget jag vill förstöra pga av mindre grej.
I övrigt så verkar det inte som det finns planer att förenkla processen med kartorna i dagens system.
Dock tittar man tydligen på att i framtiden erbjuda uppdateringarna direkt från mobilnätet.
Dels för endast ge ut förändringar mer regelbundet som är mindre i storlek och logistik som försvinner.
Om något år är samtliga bilar uppkopplade på nätet, dagens VOC är gprs baserad, men nästa generation av multimedia system kommer säkert vara uppkopplad och använda sig av 3/4G.
Har Navteqs navigering i mobilen för de tillfällen som man ex är utomlands med hyrbil.
Kostade ett par hundra för Europa karta, men man får gratis kartuppdateringar.
Blir spännande att se till vilket pris Volvo kommer sälja kartuppdateringarna till sensus om 2 år.
Steff 99 skrev:Håller med till 100% ..Volvo har missuppfattat att det är de som säljer ett integrerat Nav.system med kartuppdateringar.I mitt fall så hänvisade min ÅF till Volvo Personbilar, därav min dialog med dem.
Att då Volvo hänvisar till en leverantör som Volvo gjort en upphandling ifrån, är ett sätt att försöka smita från sitt ansvar.
Nu är det ändå så att det är återförsäljaren som är konsumentens ingång så det är bara att ställa kravet på säljaren som i sin tur får ta Volvo...men som köpare skall man inte jaga Volvo.
Jag skall driva detta mot ÅF där jag köpt bilen och kräva svar eller kompensation.
Har bra relation med min ÅF som har ställt upp i övrigt, inget jag vill förstöra pga av mindre grej.
I övrigt så verkar det inte som det finns planer att förenkla processen med kartorna i dagens system.
Dock tittar man tydligen på att i framtiden erbjuda uppdateringarna direkt från mobilnätet.
Dels för endast ge ut förändringar mer regelbundet som är mindre i storlek och logistik som försvinner.
Om något år är samtliga bilar uppkopplade på nätet, dagens VOC är gprs baserad, men nästa generation av multimedia system kommer säkert vara uppkopplad och använda sig av 3/4G.
Har Navteqs navigering i mobilen för de tillfällen som man ex är utomlands med hyrbil.
Kostade ett par hundra för Europa karta, men man får gratis kartuppdateringar.
Blir spännande att se till vilket pris Volvo kommer sälja kartuppdateringarna till sensus om 2 år.