mickemick skrev:Bra pris, grattis!! Bytte in en liknande i våras och fick betydligt mer än så.../PHperhall skrev:Vad slutade kvd-bilen på då?144.500!
PH
Moderator: Moderatorer
mickemick skrev:Bra pris, grattis!! Bytte in en liknande i våras och fick betydligt mer än så.../PHperhall skrev:Vad slutade kvd-bilen på då?144.500!
PH
Mwi skrev:Bilen hade vid senaste besiktning för ett drygt år sedan gått 27700 mil enligt VV.MartinS skrev:Andra ägaren (Oleg) av bilen (som köpte den i Mars iår) är styrelsemedlem i "Cab kompaniet stockholm". Mest troligt har han köpt loss sin bil från firman, sålt den till linus som kanske gjort ett och annat med den. Sedan köpte en stackars Tommy den för att sedan gå tillbaka till linus bil efter 9 månader.Det du visar här Martin är det viktigaste vid ett bilköp. Vad är det för tidigare ägare, det visar ganska bra om mätarställningen är rimlig. Om detta varit en tjänstebil kunde allt stämt. Men en gammal taxi som "bara" gått 30,000 mil på de åren och en bilfirma med tveksamt rykte = BLÅSNING.
Full pott till Andreas, ex. taxi från våren 08 till våren 11. Bilen bör med andra ord gått mer än 60.000mil då 20.000 per är är absolut minimum i sthlmstrafiken.
/Martin
ChristerN skrev:Bilen hade vid senaste besiktning för ett drygt år sedan gått 27700 mil enligt VV.Om man nu skall justera mätarställningen är det bäst att fixa det innan besiktningen annars är det ganska kört.
Tycker det låter troligt att den har gått 30' totalt ändå.
perhall skrev:Ja, de lär nog inte få många körningar... såg en häromdagen som hade "750 kr 11-11.30, 875 kr 11.30-12, 1499 kr 12-11" (tror det var en silver A6 sedan som har nummerskylten "Din Taxi". Dvs. 5x Taxi Stockholms pris... så visst kan det vara en friåkare och om man har taxin ensam utan anställda så kan jag tänka mig att 6-8000 mil i tjänsten +1-2000 mil privat blir summan...PHJag går förbi Klarabergsgatan där friåkarna står varje dag. 600-800kr för samma typresa som Taxi Stockholm tar 310kr för. Det är verkligen hemskt. Tycker synd om de turister som råkar ta taxi där istället för Vasagatan.
andreas_lofgren skrev:Ja, visst är det. Tyvärr inte ovanligt att se folk i dessa bilar. Några tar 999, 1499 (silver A6, Din Taxi), en 1700 (svart E-klass) och jag tror att det finns en 1900 också. Tre körningar om dagen så har de tjänat mer netto än en hårt arbetande TAxi Stockholm- eller 020-förare.../PHperhall skrev:Ja, de lär nog inte få många körningar... såg en häromdagen som hade "750 kr 11-11.30, 875 kr 11.30-12, 1499 kr 12-11" (tror det var en silver A6 sedan som har nummerskylten "Din Taxi". Dvs. 5x Taxi Stockholms pris... så visst kan det vara en friåkare och om man har taxin ensam utan anställda så kan jag tänka mig att 6-8000 mil i tjänsten +1-2000 mil privat blir summan...PHJag går förbi Klarabergsgatan där friåkarna står varje dag. 600-800kr för samma typresa som Taxi Stockholm tar 310kr för. Det är verkligen hemskt. Tycker synd om de turister som råkar ta taxi där istället för Vasagatan.
Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]
Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.