Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degdala
lobbysleeper skrev:Ni som fått grillen stulen, gick några av plast-fästena i fronten sönder då?
Jag kan se 2 kanske 3 plastflärpar som är avbrutna, och undrar om man då måste byta hela "fronten" för att få allt 100% lagat?

Ser så ut i alla fall, att allt är sammangjutet i samma plastparti.

Och frågan är då om volvo går med på att byta den då, eller om man bara trycker dit en ny grill som förmodligen sitter fast (men inte helt hundra som när den var ny).

Kan tänka mig att det skiljer lite i kostnad mellan bara en grill och hela fronten...

Erfarenheter någon?
Det är ju svårt att kontrollera i efterhand när nya grillen sitter där (utan att plocka ner hela fronten?!)
På min bil klarade sig alla fästöron, jag utgår från att försäkringsbolaget byter det som är trasigt vid en reparation.
av lobbysleeper
Kan meddela att man byter hela fronten pga de små plaststöden som gått sönder. Det är snyggt skött och lite plåster på såren. :-)-)
av pergrein
Jag köpte då min grill (1000kr) nu till tjejens S40 MY10 på skroten från en V50 MY12 som gått 87mil och jag köpte också sportratten (1850kr) som ingår i classic... Blev 3150kr med frakt tot.

Så ett par 100kr mer så får man en ärlig grill från skroten så köp EJ från dessa TJUVAR...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Knight8806
VAD GJORDE EN V50 MY12 MED 87 MIL PÅ MÄTAREN PÅ SKROTEN?????????????? :-O) :-O) :-O) :-O) :-O) :-O) :-O) :-O)
av Steff 99
En olycka händer så lätt, oavsätt ålder på bilen.... 8)
JB i Jönköping får också in bilar direkt från Volvo som inte behöver rullat några mil alls innan de skrotas.
av Malmstroem
Knight8806 skrev:VAD GJORDE EN V50 MY12 MED 87 MIL PÅ MÄTAREN PÅ SKROTEN?????????????? :-O) :-O) :-O) :-O) :-O) :-O) :-O) :-O)
En bil har fyra sidor. Vid olyckor bakifrån och från sidan så klarar sig grillen.

Det behövs inte så mycket för att en bil ska skrivas av och skrotas. Blir ramen sned och luftkuddarna smäller så är det sällan ekonomiskt att reparera och då skrivs den av.
av pergrein
Japp, den var krockad i ena sidan så grillen var som ny sa han och även ratten för det gick inte att göra en krona på priset :lol:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]