Det är ju lite konstigt att de inte har tagit detta problemet mer på allvar. Särskillt med tanke på att de lägger miljon(er?) på att utveckla stolen så att den känns bekväm. Vad är det andra som man gör när man satt sig i bilen, tar i ratten och efter det kommer slå på stereon.. ( I mitt fall iaf )
Testade vår nya bil förra veckan och det var snudd på att det inte blev den när frugan rattade in stereon, den lät som om en hormon-stinn 18 åring som bara hade tillgång till bass boom 4 har uttalat sig angående radions beträfflighet i kvalitetskontrollen.
Övertalade frugan med att det måste ju vara en inställning som gör att det låter så här men när jag läser detta så blir jag orolig. I vanliga fall hade man ju kunnat byta huvudenheten men det funkar ju inte riktigt. Hämtar bilen i morgon så det blir till att leka hela påsken med en lösning på problemet. Är det någon som har hunnit testa med en antenn i den påtalade delningen?
I värsta fall så får det bli följande lösning:
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni ... dio-24731/
Vi får marknadsföra det som "bästa V70 radion" så att det blir ett allmänt begrepp, så kanske volvo vaknar och fixar problemet. :)