Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Slitna knutkors, om det nu är det, kan uppträda väldigt sporadiskt och slumpvis. Man kan köra flera mil utan att det hörs något. Och sedan kan man inte köra en meter utan att dom låter illa. Många gånger under samma bilfärd.
av inkognito
min brukar fastna, och då knakar/smäller det till, när det släpper. men på det du berättat, verkar det ju inte vara så, kanske är knutkorsen, som börjar vara kass. inte dyrt att byta, inte speciellt svårt heller, men lite pilligt.
av Frasp
Ska forska reda på vad ett knutkors är för något :P Har kört upp till Norrland över jul, så 150 mil nu utan traktorkänsla...

Tack för alla tips!
av inkognito
själva leden i mellanaxeln =)
av Frasp
Hej igen.

Det har visat sig att jag snackat skit, för bilen misständer. Antar att tändkablar och liknande is the way to go. Nån som har ett kvalificerat tips om vad man ska börja med? (Misständer av och till typ 10 minuter när den stått några dar, verkar ge sig när man varvar lite, sen börjar det om igen på lägre varv. Går som en klocka varm, drog 0,82 längs E4'an förra helgen :D )

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]