Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mycket av det negativa är från perioden när Linus mestadels sålde nyimporterade bilar med felaktig mätarställning. Sen är han tydligen helt omöjlig att ha att göra med vad gäller reklamationer. Nu verkar det vara svensksålda långmilare som gäller och då tycker jag saken hamnar lite i annan dager.

MEN - om det exakta exemplaret är okay så tror jag man kan handla där. Kör bilen till Volvo först och gör ett test av bilen. Om allt är ok då skulle jag kunna handla. Gör det dock under förutsättning att du inte kommer få nån hjälp om bilen går sönder.
En taxi MY09 kan i stockholm lätt ha gått 75.000mil vid det här laget så vad är det som säger att denna inte är backad? Jag menar bara att 30k inte är någonting i taxisammanhang.

Jag körde själv taxi en del i stockholm i början på 90-talet och den Toyota Previa från 91 jag fick i Januari 94 hade då gått 80.000mil.

/Martin
Cox - jag önskar egentligen att fler tänkte som du. Men tyvärr - money talks. När det är tillräckligt billigt släpper de flesta på principerna...

MartinS: En obestridligt krav på den här bilen ska ju vara att den har komplett servicebok. Är det en taxi brukar de ju ha avtal så det kan vara ganska enkelt att kolla med Volvo att alla servicar är gjorda.

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]

Ok, jag har inte luft, etc, bak så inte samm[…]

Ventiler 2.5 FT

Köpes insug/avgas ventiler till v70 -09 2.5 F[…]