Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
När jag skrev tråden igår fanns det ytterligare en spolarvätska jag brukar använda men mindes inte namnet och visst var det Lahega som också fungerar bra.
Så då kan vi fastslå utan vetenskapliga tester att med en "bra" spolarvätska som t.ex. OKQ8, Lahega, T-blå, etc, så fungerar det även med torkare som rullat ganska många mil. Men med skiten som Jula säljer så får man problem med smetiga rutor, vilket troligtvis märks tydligare med mera "använda" torkarblad,
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har kört med diverse olika spolarvätskor, med varierande grad av funktion, den absolut sämsta är den som man kan köpa på pump på Tanka-stationen här i byhålan. Har av någon outgrundlig anledning provat den två gånger och med samma resultat båda gångerna. Fryser direkt när den träffar rutan.. riktigt värdelös..
Den fryser lättare än vatten....
av AndS
Vilka säljer Lahega spolarvätska? Minns tyvärr inte vart jag köpt den tidigare.
Bytes även mot en oöppnad 4L dunk koncentrerad Jula-vätska, där någon mindre vetande köpte 2 dunkar :wink:
av Yaniz
Variosboy skrev:Har kört med diverse olika spolarvätskor, med varierande grad av funktion, den absolut sämsta är den som man kan köpa på pump på Tanka-stationen här i byhålan. Har av någon outgrundlig anledning provat den två gånger och med samma resultat båda gångerna. Fryser direkt när den träffar rutan.. riktigt värdelös..
Den fryser lättare än vatten....
Perfekt till groggen!
av MrMupp
Även Biltemas färdigblandade är "så-där". Undrars om det inte är litet Lacknafta i skiten. Det luktar skumt i hela bilen om man kört på litet hårt.

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]