Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Hej,

Är det någon med en XC60 som har reservhjul under luckan i bagaget som har lust att ta några kort på hur det ser ut, och gärna ett mått på hur långt inåt reservhjulet når från bakre kanten? Jag saknar det och har hela tiden trott det beror på att jag har subwoofer så att det inte får plats men när jag tog upp det med volvoverkstaden idag så sa dom att det visst borde gå att få ner ett reservhjul där bak. Jag misstänker att jag behöver själva hjulet och en ny hållare för domkraft etc. Men jag vill ju inte lägga ut allt för mycket pengar om det inte fungerar.

Tack på förhand!

/Martin
[email protected]
Användarvisningsbild
av MartinS
Perfekt, tack. Då är det bara att jaga ett begagnat hjul då. De övriga delarna man behöver verkade inte vara så dyra att köpa nya.

Någon som vet eller har lust att kolla vilken dimension det är på däcket så jag vet att jag får från rätt modell?

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Steff 99 skrev:Kolla på http://www.jb-bildemo.se så hittar du garanterat ett reservhjul.
Nops, finns inget på hela bildelsbasen. Jag ringde JB och de sa att det var väldigt ovanligt med reservhjul i XC60.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Steff 99 skrev:Oj då...plockas väl ut innan de går till skrot ...
Snarare levereras väldigt få med reservhjul från fabrik enligt volvo själva.

/Martin
av Steff 99
MartinS skrev:

/Martin
Det ligger ett "minreserv" i som standard så det är inte ens en option ..jag blev förvånad när jag fick min bil att det det var ett hjul där bak som tog upp en stor plats.
Användarvisningsbild
av MartinS
Steff 99 skrev:
MartinS skrev:

/Martin
Det ligger ett "minreserv" i som standard så det är inte ens en option ..jag blev förvånad när jag fick min bil att det det var ett hjul där bak som tog upp en stor plats.
Fast om det nu var standard, borde inte jag haft ett i min bil? Om det dessutom var standard borde inte JB sagt att de går åt så fort de får in en bil som har ett. Kanske kand et varit standard vissa år på vissa modeller?

Volvos kundtjänst säger dessutom att väldigt få XC60 levereras med reservhjul.

/Martin
av Steff 99
Det var därför jag rekomenderade JB eftersom de har mycket nya bilar som skrotas, frågan är ändå om det inte står i specen på standardutrustning att XC60 är utrustad med nödhjul, jag beställde det inte och det finns i bilen.
Sedan funderar jag på om jag skulle ha nytta av nödhjulet vid punka , tycker det ser litet ut i förhållande till mina 20"
V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]